Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järjest enam inimesi teeb alles poes ostuotsuse

    2003. aastast 2006. aastani on jaekaubanduse tele- ja raadioreklaamide maht TNS Emori Adexi andmetel kahekordistunud ja üle 50% reklaamidest rõhub odavale hinnale või allahindlusele. Kui 2004. aastal tegi ostuvaliku poes 67% inimestest, siis tänavu juba 70%. "Mida rohkem soodusmüügikampaaniaid tehakse, seda enam teevad inimesed oma ostuotsuse poes," rääkis TNS Emori suunajuht Aivar Voog.
    Prisma Peremarketi turundusjuht Katrin Veskimäe tõdes, et turundusel on suur mõju kaupluste müüginumbritele ja inimesed ostavad just kampaaniatooteid. Sel aastal on tema hinnangul märgata, et inimeste kasutuses oleva raha hulk on kasvanud ja ostetakse aina rohkem kallimaid ja kvaliteetsemaid kaupu.
    Mida sagedamini tehakse ostuotsuseid poes, seda enam kauplustes ka reklaamitakse. Promotsiooniagentuuri Momentum tegevjuht Kristjan Kaleviste tõdes, et jaeturunduse trend on pidevalt tõusnud.
    "Paulig tegi eelmisel aastal otsuse panustada rohkem jaemeediasse massimeedia arvelt ja see tõstis Pauligi turuosa 24 protsendilt 37 protsendile," tõi Kaleviste näite. Selliseid muudatusi teevad tema sõnul paljud rahvusvahelised brändid.
    Rakvere Lihakombinaadi 2008. aasta turunduseelarvest moodustab müügiedendus 16%. Degusteerimistele kulub eelarvest viis protsenti. Nii lähebki kogu turunduseelarvest viiendik müügiedendusele ja see on telereklaami järel suuruselt teine valdkond. "Meie eesmärk on tooted riiulil veelgi nähtavamaks teha ja olla kaupluses aktiivsem," nentis firma turundusdirektor Anne Mere. Müügiedenduse osa on firma aasta-aastalt suurendanud.
    USAs on müügiedendus kõige kiiremini kasvav turundusvaldkond. "95% kõigist ostudest tehakse poes," põhjendas trendi eelmisel nädalal Wazzapi konverentsil esinenud The Marketing Show president Tom Garrahan.
    Ehkki Eesti tarbija on jõukam kui kunagi varem, on kiire hindade tõus ja meedia hoiatused majanduse jahenemisest muutnud inimesed ettevaatlikumaks.
    Eestlaste majanduslike ootuste muutumise mõju tarbijakäitumisele uurinud TNS Emori suunajuht Aivar Voog leidis, et ehkki inimeste brutopalk on tänavu esimese poolaastaga kasvanud üle 20%, uskus äsja läbi viidud uuringus 34% küsitletutest, et nende elatustase lähiajal hoopis langeb.
    Voog tõi paralleeli 2004. aasta algusega, kui Eesti oli liitumas ELiga ja inimesed pelgasid ühinemisest tulenevat hinnatõusu. Siis vähenes riiete ja jalatsite jaemüügi kasvutempo 0% lähedale, toidukaupade müük tõusis aga 16%. Eriti agaralt koguti suhkrut, mis pärast liitumist kallines.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.