• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.12.07, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FIA kärbib veel vormel 1 arenduskulusid

Pärast vormel 1 mootorite arendamise külmutamist kümneks aastaks, on FIA pilu pööranud pilgu muule auto arendustegevusele.
Maailma mootorispordi nõukogu (WMSC) võttis vastu rea uusi kulude kärpimise meetodeid, muuhulgas aerodünaamika testide piirangud, mis hakkavad kehtima 1. jaanuarist, kirjutas F1.live.com.
Rahvusvaheline Autoliit FIA piirab ka meeskondade disaini- ja tootmisprotsesse, teste, vedrustuse, piduri ja hüdraüdikasüsteemide arendust, keretöid, kaalujaotust ja inimeste arvu, kes võivad autot arendada. Meeskondadele tutvustatakse uusi reegleid 11. jaanuaril.
WMSC juba kiitis heaks aerodünaamika testide piirangud, mille kohaselt meeskonnad tohivad kasutada vaid ühte tuuletunnelit 15 korda kaheksa tunnise päeva jooksul, viis päeva nädalas. Tunnelisse pandud automudel võib olla vaid 60% päris auto suurusest ja tunnelisse tohib panna korraga vaid ühe mudeli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tiimid, kes tahavad pärisauto aerodünaamikat testida, peavad tegema seda ringrajal ja see on lubatud vaid viis päeva aastas.
FIA piirab ka tuuletestide asemel vedelike dünaamika simulatsioonide (Computational Fluid Dynamics - CFD) kasutamist ja piirab inimeste arvu, kes sellega tegeleda tohivad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele