Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
FIA kärbib veel vormel 1 arenduskulusid
Pärast vormel 1 mootorite arendamise
külmutamist kümneks aastaks, on FIA pilu pööranud pilgu muule auto
arendustegevusele.
Maailma mootorispordi nõukogu (WMSC) võttis vastu rea uusi kulude kärpimise meetodeid, muuhulgas aerodünaamika testide piirangud, mis hakkavad kehtima 1. jaanuarist, kirjutas F1.live.com.
Rahvusvaheline Autoliit FIA piirab ka meeskondade disaini- ja tootmisprotsesse, teste, vedrustuse, piduri ja hüdraüdikasüsteemide arendust, keretöid, kaalujaotust ja inimeste arvu, kes võivad autot arendada. Meeskondadele tutvustatakse uusi reegleid 11. jaanuaril.
WMSC juba kiitis heaks aerodünaamika testide piirangud, mille kohaselt meeskonnad tohivad kasutada vaid ühte tuuletunnelit 15 korda kaheksa tunnise päeva jooksul, viis päeva nädalas. Tunnelisse pandud automudel võib olla vaid 60% päris auto suurusest ja tunnelisse tohib panna korraga vaid ühe mudeli.
Tiimid, kes tahavad pärisauto aerodünaamikat testida, peavad tegema seda ringrajal ja see on lubatud vaid viis päeva aastas.
FIA piirab ka tuuletestide asemel vedelike dünaamika simulatsioonide (Computational Fluid Dynamics - CFD) kasutamist ja piirab inimeste arvu, kes sellega tegeleda tohivad.