• OMX Baltic−0,37%293,15
  • OMX Riga0,1%911,69
  • OMX Tallinn−0,55%1 901,06
  • OMX Vilnius−0,26%1 264,33
  • S&P 5000,53%6 664,01
  • DOW 300,52%46 190,61
  • Nasdaq 0,52%22 679,98
  • FTSE 100−0,86%9 354,57
  • Nikkei 225−1,44%47 582,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,47
  • OMX Baltic−0,37%293,15
  • OMX Riga0,1%911,69
  • OMX Tallinn−0,55%1 901,06
  • OMX Vilnius−0,26%1 264,33
  • S&P 5000,53%6 664,01
  • DOW 300,52%46 190,61
  • Nasdaq 0,52%22 679,98
  • FTSE 100−0,86%9 354,57
  • Nikkei 225−1,44%47 582,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,47
  • 24.01.08, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teaduspõhine koostöö kasumit ei too, kuid arendab toodet

Tehnoloogia- ja teadmussiirde Euroopa võrgustiku ProTon Europe juhatuse liige Gilles Capart ütles tänasel konverentsil „Ettevõtlike ülikoolide teenused – teaduspõhine koostöö", et koostöö ülikoolide ja ettevõtete vahel aitab arendada toodet, kuid kasumit see ei too.
Gapart rääkis, et koostööst ülikoolide ja ettevõtete vahel kasumit siiski ei teeni. „Sellest ei teeni, vaid sellega kaotatakse raha – seda võin ma teile lubada,“ ütles ta. Kuid ta rõhutas, et koostöö ülikoolide ja ettevõtete vahel on oluline, kuna see aitab paremini arendada ettevõtte toodet.
Capart rääkis, et peame uskuma teadmise ülekandmise funktsiooni. „Viime ülikoolides läbi ka loenguid, kuidas tegeleda teadmussiirdega, et see toimiks ning räägime, mis kasu on sellest asutustele,“ lisas ta.
Ta ütles, et ülikoolide jaoks on see töö keeruline ning head spetsialistid peavad seda tegema. „Projektidega tegelevad spetsialistid, kes tunnevad tööstust, äri, psühholoogiat – see on keeruline äri,“ lisas Capart. „Kuid ülikoolidel, mis ei osale uurimustöödes, on oht kaotada pikas perspektiivis uurimuste rahastamist.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele