Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto pargib ise

    Autod, mis sellist süsteemi pakuvad, on Toyota Prius, Lexus LS ja Volkswagen, kes üritab praegu seda võimalust üle kogu mudelirivi laiendada. Lexuse ja Toyota süsteem on täpselt sama ja suudab teha nii külg- kui ka tagurpidiboksi. Volkswagen suudab teha vaid külgboksi.
    ASi Äripäev peadirektori Igor Rõtovi abiga üritasime neid süsteeme oma parklas ka testida. Esmalt läks lahingusse Lexus. Kogu operatsioon saab alguse tagurpidikäigu sisselülitamisest, mille järel pakutakse teile varianti, et auto pargib end ise. Seejärel tuleb valida tagurdusekraanilt, kas tahad külg- või tagurpidiboksi.
    Siis tuleb tahavaatekaame-rast ilmunud pildil endale sobiv koht paika panna ning automaatkäigukastiga autol vaikselt pidurit järele laskma hakata ja auto manööverdab end ise paika.
    Külgboks tuli meie katsetusel üsna lihtsalt. Küll oli omajagu tegemist tagurpidiboksiga, sest ekraanilt oli raske näha, kust maalt parklajooned algavad.
    Rõtovi kommentaar oli, et talle avaldasid muljet selge pilt ja ekraanile tekkivad punased ja rohelised jooned, mis näitavad, kas mahud parkima või mitte.
    Küll jäi Rõtovit häirima see, et mitu korda ei õnnestunud tagurpidi kohe joonte vahele saada: "Pilt oli küll selge, kuid ikkagi natuke pettis, kuid oma funktsiooni täitis ta ära."
    Teisena proovisime Volkswagen Touranit. Volkswageni süsteem suudab esilagu teha vaid külgboksi.
    Selleks tuleb autoderivi kõrval sõita ja süsteem nupust sisse lülitada.
    Siis otsib auto ise kohta, kuhu ta vahele mahuks. Kui koht leitud, näitab ta seda tahhomeetri ja spidomeetri vahel oleval väiksel ekraanil ja annab sealt ka edaspidiseid juhiseid. Juhised on sellised: pane tagurpidikäik sisse ja hakka vaikselt pidurit järele laskma.
    Auto roolib end eeskujulikult ja väga täpselt ka väikestesse vahedesse.
    "Väike süsteem tundus mulle palju omasem. Kui kaks korda proovisime, sain kohe asjale pihta, kuigi siin polnud nii ilusaid pilte ja punaseid ja rohelisi jooni," nentis Rõtov.
    Igor Rõtov, ASi Äripäev peadirektor
    On üllatav, et selline asi üldse olemas on. Ma ei olnud seda tähele pannud, ega ka selle kohta kirjandust lugenud. Kui olin, siis olin arvanud, et see on kuskil kaugel Jaapanis mingisugusel näitusel. Kokkuvõttes ongi üllatav, et see on tehtud tavainimestele kättesaadavaks ja täiesti kasutatav.
    Mugav on see süsteem ka vilunud juhtidele ja eriti minusugustele, kes on ebakindlamad. Vilunud juht seda süsteemi väga ei vaja. Kuid see on piisavalt hea, et vähemkogenud juhtidel nii mõnegi müksu ära hoiab. Vaatasin, et ma oleks hakanud keerama pool meetrit varem, kui tehnika seda tegi, kuid pärast selgus, et tehnikal oli õigus.
    Ardo Kalda
    Jaapanis sain proovida ka Honda parkimisabisüsteemi. See pole veel müügil ja on alles väljatöötamisjärgus. Suudab küll sarnaselt Toyotale teha nii külg- kui ka tagurpidiboksi, kuid väga suure erinevusega. Kui auto end tagurduseks ette valmistab, paneb ta end ise roolides natuke nurga alla, aga siis tuleb juba juhil jälle roolima hakata, auto lihtsalt ütleb kui palju ja kuhu poole keerata tuleb. Loodetavasti ei jää see süsteem selliseks, sest iseparkimisest pole eriti juttu, ikka peab juht rooliratast kruttima.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Suur ärikinnisvara ülevaade: büroopinnad löögi all, ladude äri jätkab buumimist
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.