Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piltkiri ei pruugi üldse töötada

    "Kiri on kiri ja reklaam on reklaam, igasugune otsepostiga leviv reklaam ei ole kiri," ütles Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja Tiina Hiob.
    "Reklaam võtab kontakti pildi, modelli või pealkirja abil. Selle olemus võib olla niivõrd agressiivne, et see lausa nõuab kontakti ja saabki selle. Kiri võtab kontakti sõnade ja sõnumiga. Kirjas ei ole pealkirja, selle asemel on isiklik ja lähedane pöördumine saaja poole," loetles Hiob reklaami ja kirja erinevusi.
    Leo Express on teinud võrdlevaid teste kirja ja reklaami mõju kohta. Ühtset eelistust nende põhjal välja tuua ei saa - ühel juhul töötab paremini tekst, teisel juhul pilt.
    "Kokkuvõttes oleneb tootest, millises vormis teda müüa," tõdes Leo Expressi juht Rivo Räim.
    Reklaamipsühholoog Talis Bachmann kahtles, kas selline kiri sihtgrupi hulgas töötab.
    "Kui teha uurimus, siis ma arvan, et suurem osa tuleks negatiivseid hinnanguid," oleta Bachmann.
    Kui selline pakkumine tuleks paberil ja oleks ümbrikus, jätaks see parema mulje. E-postiga saadetuna ei ole see aga kiri, vaid reklaam, mis jätab plakati mulje.
    "Kas see positiivsete kontaktide kadu, mis sellise formaadiga kaasas käib, ja näiline hinnavõit odava kanali kasutamisest tasub end ikka ära?" kahtles Bachmann.
    Leo Express ei kasuta väga palju kujundatud kirja, kuna selle asemel peetakse juba mõistlikumaks minna sootuks reklaamilikumale lähenemisele ja viia soovitud emotsioon inimesele mängulisemat teed mööda.
    Kirjaliku müügipakkumise edu sõltub suures osas sellest, kui täpselt suudetakse määratleda sihtgrupp.
    Reklaamiagentuuri Leo Express juht Rivo Räim viitab uuringutele, mis on teinud kindlaks, et sihtrühma valiku täpsus on müügikirja juures olulisim - see mõjutab tulemust 50 protsendi ulatuses. Muud tegurid ehk tekst, loovlahendus, pakkumine ja ajastus moodustavad ülejäänud 50 protsenti.
    "Kui me kirjutame inimestele, keda me ei tea ja kes meist ei tea ega taha meie toodetest või pakkumistest kuulda, siis ei tule sellest ka miskit välja," selgitas Räim.
    Oluline on püüda asetada end kirjasaaja rolli ja mõelda, mis võiks talle selle toote või teenuse puhul huvi pakkuda. See kipub saama kirjutajatele esimeseks komistuskiviks, sest nad ei suuda mõelda saajakeskselt. Kui pakkumise tegija on saajad määratlenud, teadvustanud nende huvid ja neid ostma panevad tegurid, on lootust saada tõhus kiri.
    Kirja kirjutades tuleks kontrollida, kas tekstis on esindatud neli olulist punkti: püütud tähelepanu, tekitatud huvi, pandud lugeja pakutavat ihaldama ja lõpuks sunnitud teda ka tegutsema. "Kui mõni neist punktidest on täitmata, siis jääb selle koha peal lugemine katki ja soovitud lõpptulemust ei sünni," kinnitas Räim.
    Räim soovitab kirjutada nii, et lugeja tunneks, nagu aetaks temaga juttu. Siin tuleb mõelda sihtrühmale - iga sihtrühm eeldab erinevat kõnetamist: rullnoka kõne erineb kardinaalselt näiteks imikuga ema kõnest.
    Kõige selle juures ei tohi kaduma minna kasu ja uudsuse või uudise moment, sest need kaks asja müüvad Räime sõnul alati.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.