• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,63%6 408,66
  • DOW 30−0,06%44 882,9
  • Nasdaq −1,45%21 315,93
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,63%6 408,66
  • DOW 30−0,06%44 882,9
  • Nasdaq −1,45%21 315,93
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • 14.03.08, 10:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Plaan vähendada liiklusohvrite arvu poole võrra

Igal aastal sureb Euroopa teedel toimunud autoõnnetustes 40 000 inimest. Enim sureb laupkokkupõrgetes – üle 6000 inimese. Nüüd on aga uut lootust, et uued tehnoloogilised lahendused aitavad seda numbrit oluliselt väiksemaks muuta.
Probleemi lahendamiseks on loodud 55 miljoni eurose eelarvega uurimisprogramm nimega PReVENT. Suuremahulise projekti arendamisega tegeleb 54 partnerit, kirjutas Physorg.
Loodud on palju projekte, mille ülesandeks on konkreetse ohuallika mõju vähendamine või juhi abistamine teatud toimingute sooritamisel. Näitels SAFELANE tegeleb reavahetuse ohutumaks muutmisega, INTERSAFE aga ristmike ületamisel tekkivate ohtudega. COMPOSE aga aitab autot ohuolukorras pidurdada enne, kui juht ohule reageerida jõuab.
MAPS ADAS kasutab satelliitnavigatsiooni, et teavitada autojuhti eesseisvate ohuallikate eest. Suurem osa hetkel arendusfaasis olevaid projekte peaks reaalsesse kasutusse jõudma kahe kuni kolme aasta jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

WILLWARNi ülesandeks on samuti juhi hoiatamine, kuid infot kogutakse vastassuunas sõitvailt autodelt. Ohuks, mille kohta infot vahetatakse, võib olla näiteks kiilasjää. Seni abivahendeid katsetanud inimestele on kõige rohkem meeldinud just see süsteem.
SASPENCE hindab auto kaugust eessõitvast autost ning annab teada, kas vahemaa võimaldab hetkekiiruse juures ohutut pidurdamist.
Osad väljapakutud ohutust tõstvaist abivahendeist võivad olla ülepingutatud ja mittevajalikud, kuid 2001. aastal seadis Euroopa Liit eesmärgiks vähendada liiklusohvrite arvu aastaks 2010. tervelt poole võrra. See on väga raskesti saavutatav eesmärk, mille täitmiseks senistest jõupingutustest ilmselt ei piisa, kuid iga päästetud elu on kindlasti tõestus selle kohta, et tööd on tehtud õiges suunas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele