• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,02
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,02
  • 25.04.08, 11:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink saadab Superfasti Kanadasse seilama

Tallink Grupi tütarettevõte Baltic SF IX Ltd. ja Kanada riigiosalusega ettevõte Marine Atlantic Inc. sõlmisid kokkuleppe reisilaeva Superfast IX prahtimiseks viieks aastaks.
Lepingu jõustumiseks on vaja muuhulgas Kanada valitsuse heakskiitu, kuna projekti finantseeritakse osaliselt riiklikest vahenditest. Laev antakse üle prahtijale pärast kõrghooaja lõppu, eeldavasti oktoobris, teatas Tallink börsile.
Superfast IX sõidab Saksa liinil. Pärast laeva üleandmist jätkab Tallink sel liinil kahe Superfasti laevaga, mis suudavad ettevõtte hinnangul katta praegused mahud. Ühe laeva lahkumine liinilt vähendab liini kulusid kolmandiku võrra ja annab võimaluse suurendada liinil jätkavate laevade täituvust ning seeläbi suurendada ka rentaablust.
Pikale liinile iseloomulikult on Saksa liinil kütuse tarbimine suur ja tänaseks oluliselt kasvanud kütusehinnad on avaldanud kõige rohkem mõju just sellele

Artikkel jätkub pärast reklaami

liinile. Võrreldes teiste Tallinki laevadega on Superfasti laevadel suhteliselt kõrged personalikulud. Samas pole kaubaveotariifide tõus liinil olnud piisav,et katta kasvanud kulusid.
Superfast IX prahtimine on kasumlikum laeva senisest tulemusest ning tõstab nii laeva individuaalset kui ka kolme Superfasti laeva tootlust kokku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele