• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 30.04.08, 16:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet panustab tulevikku ja kergliiklusteedesse

Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on nad asunud 10 aasta pärast rajatavaid teid projekteerima.
Samuti arendatakse tema sõnul ka kergliiklusteid.
Sõrmus ütles pressikonverentsil, et maanteeamet vaatab tulevikku. „Oleme alustanud selliste projektidega, mille ehitamisega saab alustada alles 10 aasta pärast. Muidu, kui tekib näiteks vajadus hakata arendama ning laiendama Tallinna ringteed, siis satume probleemi ette, et kõik võimalikud teekoridorid on täis ehitatud või täis projekteeritud. Tartus, Pärnus, Tallinnas, Raplas on samad plaanid. Sama meelt on ka maavalitsused, et saaks arendustegevust suunata ja hiljem konflikti vältida,“ sõnas peadirektor.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puusti sõnul on nad koos omavalitsustega pühendunud ka kergliiklusteede rajamisele. „Oleme seadnud asulate lähialas saada jalakäijad ja jalgratturid tee peale ära, ehitame kergliiklusteid koos valgustusega,“ kommenteeris ta ameti tegevust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Puusti sõnul on maanteemeti veebis kaart, kus saab teeehitust jälgida ja ta soovitas seda soojalt kasutada, et ebameldivaid üllatusi vältida.
„Ehitame kergliiklusteid, ehitame ümber liiklusohtlikke kohti, õgvendame kurve. Teeme kokku 1500 kilomeetril teederemonti, suuremaid teeremonte on pisut üle 200 km, need on pikad tööd, mis häirivad liikust. 1000 km teedel tehakse säilitusremonti ehk pindamist. Kui piirang on seal 30 km tunnis, siis palume sõita nii kiiresti, sest muidu ei ole pindamisest mingit kasu ja piirangud ei kesta üle nädala. Teeme seda tööd, et olemasolevaid katteid säilitada, seni kuni saame korraliku remondi teha,“ seletas Puust.
Ka remonditakse 200 km kruusateid ja vähemalt 100 km kruusateid kaetakse kõva kattega. „Hea kui saab rohkem, siin on oluliseks teguriks see, palju jääb üle vana kõvakatte freespuru, mille paneme tolmavatele teedele. 100 km on konservatiivne hinnang,“ lisas Puust.
Veel pani ta juhtidele südamele, et teeremondile paigaldatud fooridest kinni peetaks. „Kahjuks autojuhid ei tee seda ja siis tulevad probleemid,“ lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele