• OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,11%6 442,85
  • DOW 30−0,13%44 887,5
  • Nasdaq −0,13%21 594,61
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,21%296,58
  • OMX Riga1,45%916,69
  • OMX Tallinn−0,96%2 016,79
  • OMX Vilnius−0,02%1 217,69
  • S&P 500−0,11%6 442,85
  • DOW 30−0,13%44 887,5
  • Nasdaq −0,13%21 594,61
  • FTSE 1000,21%9 157,74
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 02.07.08, 15:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autotööstus sai USAs põntsu

USA autoomanikud püüavad kalli kütuse ja kehva majandusseisu tõttu lahti saada maasturitest, samas sobivaid uusi autosid ei ole ja autotööstus jääb tühjade pihkudega.
Juuni automüüginumbrid kuivasid USA suuremate autotootjate andmetel kokku, langedes 15 aasta tagusele tasemele, kirjutas CNNMoney.com.
Kütuse hinnatõusule vaatamata aga langes järsult ka mitme ökonoomse auto müük, kuna autotootjad ei suutnud inimesi varustada nende mudelitega, mida ühtäkki nõuti.
Autodata andmetel langes autode aastane võimalik müüginumber juuni tõttu 13,6 miljoni sõidukini, mais oli see veel 14,3 miljonit, mida omakorda peetakse nõrgaks tulemuseks. Aastasele müügiplaanile jäävad tulemused alla 2 miljoni auto ja kaubiku jagu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Automüük langes aastatagusega võrreldes 18%, mis on kõige järsem langus pärast 2002. aasta oktoobrit, mil vähenemine oli tingitud aasta varasemast rekordmüügist, mitte pikema aja võrdluses madalast nõudlusest.
Müüginumbreid järgiv Edmunds.com oli juuni müüginumbrite languseks ennustanud 12%.
Kuigi raskusi on olnud ka Aasia ja Euroopa autotootjatel, on suurima löögi siiski saanud Ameerika kolm suuremat tootjat, kes peavad toime tulema ameeriklaste järsult muutunud ostueelistustega. Nii on USA tootjad oma koduturul jäänud turuosalt Aasia kaubamärkidele alla.
General Motorsi müüginumbrid langesid juunis möödunud aasta sama kuuga võrreldes keskmiselt 18%. Kaubikute ja kergveokite müük langes 16%, sõiduautode oma aga 21%. Tulemus oli siiski parem kui kardetud. Nimelt kartis GM 25% keskmist langust, suutis seda aga siiski vältida ja säilitas USA turul müüki arvestades siiski suurima autotootja tiitli. GMi aktsia hind tõusis teisipäeval nende uudiste peale 2%.
Teised autotootjad pidid aga oma prognoosidele alla vanduma. Toyota Motor teatas USA turul 21% langusest. Edmunds.com oli Toyotale ennustanud 12% langust.
Ford Motor, mis hoiab GMi ja Toyota järel enda käes USAs 3. kohta, teatas 28% kukkumisest. Edmunds.com-i prognoos oli seatud 25 protsendile.
Teiste tootjatega võrreldes vastutuult rühkinud Honda tegi juunis pisikese tõusu – 1,1%. Edmunds.com pakkus tõusunumbriks 4%, mistõttu jäid ka selle tootja tulemused oodatust nõrgemaks.
Chrysler kaotas Hondale turuosaliste pingereas ühe koha ja platseerus 5. kohale – langus aastatagusega võrreldes 36%. Ka Chrysleri prognoos ei olnud kuigi roosiline, Edmunds.com-i ennustatud 31% langusest aga ei piisanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele