• OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,54%6 297,36
  • DOW 300,52%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • OMX Baltic0,00%299,53
  • OMX Riga0,27%890,79
  • OMX Tallinn−0,11%2 061,27
  • OMX Vilnius−0,1%1 206,33
  • S&P 5000,54%6 297,36
  • DOW 300,52%44 484,49
  • Nasdaq 0,75%20 885,65
  • FTSE 1000,52%8 972,64
  • Nikkei 2250,6%39 901,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,51
  • 02.07.08, 10:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hyundai-Kia tõusis maailma suuruselt viiendaks autotootjaks

Värske Automotive News´ 2008 Global Data Book andmetel müüs Hyundai-Kia autokontsern 2007. aastal kokku pea 4 miljonit autot, tõustes sellega maailma suuruselt viiendaks autotootjaks. 2006. aastal oli Hyundai-Kia sama uuringu järgi 6. ning 1999. aastal 11. kohal, teatas firma.
„Oleme väga uhked, et saavutasime oma eesmärgi jõuda maailma suurimate autotootjate sekka nii lühikese ajaga,“ ütles Kia Auto Balti regiooni turundusjuht Kristel Kõrgmaa. „Hyundai-Kia kontserni jaoks on väga oluline toodete kvaliteet ning on hea näha, et kliendid oskavad seda hinnata – Hyundai-Kia kontserni autotoodang on saavutanud kõikjal maailmas kindla kvaliteedimärgiga toodete staatuse.“
Kristel Kõrgmaa sõnul keskendub Kia jätkuvalt uue põlvkonna omapärase disainiga autode tootmisele eesmärgiga täiustada nende kvaliteeti, disaini ja keskkonnasõbralikkust. „Julge ja isikupärane disain teeb Kiast brändi, mida eelistavad nii ealt kui hingelt noored, kvaliteeti hindavad autoostjad,“ lausus Kristel Kõrgmaa.
2007. aastal müüdud autode arv Automotive News´ 2008 Global Data Booki andmetel:

Artikkel jätkub pärast reklaami

1. Toyota 9 366 000
2. GM 8 902 252
3. Volkswagen 6 191 618
4. Ford 5 964 000
5. Hyundai-Kia 3 961 629
6. Honda 3 831 000
7. Nissan 3 675 574
8. PSA/Peugeot 3 428 400

Artikkel jätkub pärast reklaami

9. Chrysler 2 676 268
10. Fiat 2 620 864
Kui arvesse võtta eksporditud 185 114 koosteosade täiskomplekti, mis komplekteeriti Hyundai-Kia rahvusvaheliste partnerite poolt, siis ulatus kontserni müük 4 146 743 ühikuni. Automotive Newsi metodoloogia ei võta koosteosade täiskomplekte arvesse.
Hyundai-Kia autokontsern on alates oma asutamisest väga jõudsalt arenenud. 1999. aastal hinnati kontsern maailma suuruselt 11. autotootjaks. Samal aastal võttis tegevjuhi koha üle Mong-Koo Chung, kelle eestvedamisel on kontsern tõusnud edetabelites ning laiendanud oma tootmist, avades uued tehased USAs, Hiinas, Indias, Slovakkias, Tšehhis, Venemaal ja Brasiilias.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 30 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele