• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 28.07.08, 08:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiakapitali vähendajad leiavad üha uusi põhjusi

Ettevõtjad jäävad aktsiakapitali vähendamise teemat kommenteerides kidakeelseks, poliitikute hinnangul pole kärped kapitalis kuigivõrd seotud uue tulumaksusüsteemiga.
"Eelmise aasta lõpus oli meie numbreid vaadates omakapital ilmselgelt liiga suur," ütles ASi Printall juht Andrus Takkin, kes ei osanud öelda, kas ettevõte oleks hakanud aktsiakapitali vähendamise peale mõtlema, kui tulumaksusüsteem oleks jäänud samaks.
"Ma ei tea, kuivõrd seadusetegijad tuletasid seda probleemi meile meelde, teatades, et ahoi, hakkame selle eest maksu küsima," sõnas Takkin. "Nii palju, kui ajakirjandusest lugeda, siis päris paljud vaatasid oma näitajad üle."
Transiidiärimees Anatoli Kanajev ei soovinud täpsemalt kommenteerida, miks ta otsustas OÜ Kantauro osakapitali 140 miljoni krooni võrra vähendada. "Tahan investeerida uutesse transiidiga seotud projektidesse," ütles ta vaid.
ASi Volkerrail RTE juhi Kaupo Sirgi sõnul tulenes aktsiakapitali vähendamine Hollandi omaniku soovist Eestisse enam mitte investeerida, pärast aprillisündmusi oli selge, et ükski raudteeühendust omav kaubaterminal 2008. aastal investeeringuid ei tee, Eesti Raudtee käive väheneb oluliselt ning seega kukub kapitaalremondi maht.
Autor: Liis Kängsepp, Julia Vlasova

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele