• OMX Baltic−0,74%300,17
  • OMX Riga−0,89%879
  • OMX Tallinn−0,2%2 059,29
  • OMX Vilnius0,00%1 192,56
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,37%8 810,86
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • OMX Baltic−0,74%300,17
  • OMX Riga−0,89%879
  • OMX Tallinn−0,2%2 059,29
  • OMX Vilnius0,00%1 192,56
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,37%8 810,86
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,21
  • 15.10.08, 19:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

General Motors: parem on minna pankrotti

Autotootja General Motors on raskustes, kuid isegi pankrot oleks parem kui ühinemine Chrysleriga, kirjutab CNNMoney.
Ajaloost on teada palju edutuid ühinemisi - Daimler ja Chrysler, BMW ning Rover kuni Studebaker-Packardi ning Nash-Hudsonini välja.
Chrysleri ost toob General Motorsile (GM) kaasa vaid rohkem automudeleid, tehased, töötajaid ning diilereid, mida ta ei vaja. Miks peaks GM suutma juhtida Chryslerit effektiivsemalt, kui ta ei suuda seda teha enda äri ajades. Nagu teistkordne abielu, oleks GMi ja Chrysleri ühinemine lootuse võidukäik kogemuse üle.
CNNi arvates on General Motorsil valed tooted kukkuva turu languses. Et säilitada likviidsust, millega ettevõtet töös hoida, oleks vaja GMil leida juurde 10-15 mld dollarit, kas siis kombineerituna ettevõtte sisestest vahenditest, laenudest või vara müügist. Oma mõnede võlakirjade müügist, mis maksavad vähem kui 50 senti dollari kohta, oleks uus võlg välistatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas oleks valitsuse abiga? Mis on hea General Motorsi jaoks, on hea riigile ja keskpank on lubanud rohkem kui 1 triljon dollarit, et pangad saaksid edasi eksisteerida. Kas nad ei võiks leida veel umbes 100 mld dollarit General Motorsi jaoks?
General Motorsil võib olla hea maine demokraatide administratsiooni juures. Kui ei, on tulemas pankrott. Aga see oleks õudne lahendus, kuna see hävitaks klientide kindlustunde. Kes lepiks pankrotti mineva kompanii kolme aastase garantiiga?
Chapter 11 annaks General Motorsile aga võimaluse läbi rääkida palkade alandamise osas oma töölistega, leidma lahendusi oma võlausaldajatega ning kiirendada oma diilerivõrgustikku. Sellisel juhul leiaksid Ford ja Chrysler, et oleksid konkurentsivõimetud General Motorsi ees ning liituksid samuti kiirelt Chapter 11 "peatükiga."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele