• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 5000,04%6 609,73
  • DOW 300,58%46 023,16
  • Nasdaq −0,23%22 283,57
  • FTSE 1000,47%9 238,52
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 5000,04%6 609,73
  • DOW 300,58%46 023,16
  • Nasdaq −0,23%22 283,57
  • FTSE 1000,47%9 238,52
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • 04.11.08, 21:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poliitikud tõepoolest täidavad lubadusi

Poliitikute lubadustesse suhtutakse kõikjal maailmas umbusuga, sest on ju selge, et mida rohkem häid asju kokku valetada, seda tõenäolisemalt osutud valituks. Uus uurimus aga kinnitab üllatavat tõsiasja, et poliitikud on oma lubadustele märksa ustavamad kui avalikkus näib arvavat.
2004. aastal viidi USAs läbi küsitlus, millest selgus, et ainult kolmandik valijaist usub, et poliitikud üritavad ka tegelikult teoks teha seda, millest valimiskampaania ajal rääkisid. Illinois’ ülikooli teadlane Tracy Sulkin otsustas uurida, kas see eelarvamus ka tegelikult paika peab, võttes aluseks USA esindajatekotta ja senatisse valitud poliitikute lubadused, kirjutas LiveScience.
Sulkin kasutas 1998., 2000. ja 2002. aasta valimistel võitnud 391 poliitiku valimiskampaania ajal antud lubadusi ning uuris seejärel, mis samme poliitikud valituks osutudes lubaduste täitmiseks astusid.
Seejuures ei keskendunud ta mitte hääletustele, sest konkreetsel isikul on tavaliselt väike kontroll seadusaktide lõpliku kuju üle. Sulkini arvates on palju paremaks lähenemiseks uurida, milliste seadusaktide loomisel on poliitikud algataja või toetajana olulist rolli mänginud. See peaks Sulkini arvates näitama paremini, millest nad tegelikult kõige enam hoolivad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Analüüs näitas, et kui kandidaadid tõid teatud teema reklaamplakatitel selgelt esile, siis astusid nad ka valituks osutudes lubaduste täitmiseks reaalseid samme.
Samuti selgus uuringust, et mida suurema ülekaaluga poliitik oma valimisringkonnas võitis, seda ustavam oli ta oma lubadustele. Sulkini sõnul pälvivad lubadusi täitvad poliitikud valijate usalduse ning saavad suure tõenäosusega ametisse tagasi valitud. “Need tulemused kehtivad tõenäoliselt ka presidendi ja kuberneride kohta.” lisas Sulkin. “Ma loodan, et see uurimus aitab vähendada valija küünilisust ning suurendab inimeste kriitikavõimet enda kriitilisuse suhtes.”

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele