• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,64
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,64
  • 05.02.09, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tankerid ei lase nafta hinnal tõusta

Iga kord, kui nafta hind üritab alustada uut rallit, surub seda maha tankerites olev nafta, kirjutas The Wall Street Journal.
Nafta akumuleerumine nn ujuvatesse mahutitesse hakkas kasvama järsult alates detsembrist, sest maapealsetes mahutites hakkas nõudluse vähenemise tõttu ruumi nappima. Need ujuvad mahutid on viimase kuue kuu jooksul kujunenud suurimaks takistuseks nafta hinna tõusule, kirjutab majandusleht, sest iga kord, kui musta kulla hind hakkab tõusma, müüvad ettevõtted nendes oleva nafta kiiresti maha, ujutades turu toorainega üle.
Nn merel hulpivast naftast on saanud veel üks ebaselge faktor, mis takistab hinna tõusu. Kokku hinnatakse tankerites ning supertankerites olevat naftat 80 miljonile barrelile, mis on enam kui kaks korda rohkem kui USAs Oklahoma osariigis asuvas maailma suurimas kommertslaos.
Laevadel oleva nafta kohta puuduvad andmebaasid, mis muudab spekuleerimise väga raskeks,“ kinnitas ajalehele üks maakler.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele