• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,00%5 982,72
  • DOW 300,00%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,12%8 844,68
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,00%5 982,72
  • DOW 300,00%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 1000,12%8 844,68
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • 31.03.09, 09:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebruaris jaemüügi langus kiirenes

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 18%.
2008. aasta märtsis alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta vastava kuuga püsis tänavu jaanuarini 1–10% piires. Veebruaris langes aga jaemüük seni madalaimale tasemele.
Sellele avaldas mõju jätkuv madalseis majanduses ning sellest tulenev tarbijate kindlustunde nõrgenemine. Ka Eesti Konjunktuuriinstituudi tarbijabaromeetri kindlustunde indikaator oli veebruaris endiselt langustrendis, teatas statistikaamet.
Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,1 miljardit krooni. Kaupade jaemüük vähenes 2008. aasta veebruariga võrreldes enamikul tegevusaladel. Jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 27%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige rohkem vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud ja spetsialiseerimata kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kümnendiku. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad tuleviku suhtes ning seoses sellega on hakanud järjest rohkem piirama ka toidukulutusi.
Võrreldes jaanuariga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 2%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta veebruariga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 21%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele