• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,96%6 218,99
  • DOW 30−1,18%44 300,12
  • Nasdaq −1,04%20 386,55
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,96%6 218,99
  • DOW 30−1,18%44 300,12
  • Nasdaq −1,04%20 386,55
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • 28.04.09, 13:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Daimler loobub viimasest osast Chryslerist

Daimler teatas eile loobumisest 19,9% osalusest Chrysleris, sellega on 1998. aastal sõlmitud ja Saksa ettevõttele ei midagi head toonud partnerlus lõppenud.
Daimler lubas järgmise kolme aasta jooksul paigutada Chrysleri pensioniplaani 600 miljonit dollarit ning unustada laenud, mida ta andis Chryslerile selle 80,1% osaluse müügil Cerberus Capital Managementile aastal 2007, kirjutas New York Times.
Nõnda on Cerberus nüüd Chrysleri sajaprotsendiline omanik enne ülehomset, mil ettevõte peab USA presidendi Barack Obama administratsiooni nõudel teatama ühise tegutsemise alustamisest Fiatiga või vastasel juhul arvestama pankrotiavalduse esitamise võimalusega.
Chrysleri töötajad hääletavad sel nädalal üleeilse kärpekava kokkuleppe üle. Samuti peavad töölised otsustama, kas võtta vastu töölt lahkumise kompensatsioon, mille tähtaega on eilselt pikendatud 25. maini. Seega saavad töölised otsustamisel arvestada, kas ettevõte on pankrotis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fiati oodatakse omandavat Chrysleris olulist osalust raamkokkuleppe alusel, mille ettevõtted märtsis sõlmisid. Chrysler saaks ligipääsu Fiati tehnoloogiale ja väikeautode platvormidele ning Fiat saaks naasta USA turule, kust ta 1983. aastal lahkus.
Daimleri teatel on nüüd unustada lubatud laenud Chryslerile juba varem maha kantud, kuid osalusest loobumine kahandab tema teise kvartali tulu 700 miljoni dollari võrra.
11 aastat tagasi rääkisid Daimleri juhid võrdsete liitumisest, kui Daimler panustas üritusse 36 miljardit dollarit. Detroitis nähti aga tehingut kui Chrysleri ülevõtmist. Lubatud-oodatud sünergia ettevõtete vahel jäi tulemata ning üheksa aastat hiljem maksis Daimler sisuliselt Cerberusele peale, et too enamusosaluse üle võtaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele