Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mahtude langusega kasvab hinnasurve
Talviste lennuplaanidega vähendatakse reeglina lende nn turismi sihtkohtadesse. Sageli ilmuvad need järgmisesse suvegraafikusse tagasi.
AirBaltic näiteks ei lenda talvisel ajal Alma-Atasse, Bakuusse ja Jerevani, samas jätkab Czech Airlines oluliste muutusteta lennugraafikus. SAS Cargo on eemaldanud kaubaveo lende, näiteks Hongkongi. Lufthansa on eemaldanud nii kaubaveolende kui ka reisijateveo sihtkohti.
Positiivse uudisena võib välja tuua, et SAS Cargo, kes algselt hinnatõusu planeeris, jättis Tallinna hinnad samaks. Selle asemel keskenduvad nad erihindade ohjeldamisele. Hindu ei ole üldiselt tõstnud ka Czech Airlines ja airBaltic.
Praegu Air Proxy portfellis olevatest lennuliinidest, on hindu tõstnud üksnes Lufthansa Cargo, keskmiselt 25 protsenti. Muu hulgas on mitmed lennuliinid tõstnud kütusetasusid, näiteks Lufthansa Cargo uueks kütuselisatasuks on 0,70 EUR/kg varasema 0,65 EUR/kg asemel. SAS Cargo plaanib alates 16. novembrist tõsta kütuselisatasu lähilendudel 0,4 EUR pealt 0,45 EUR/kg ja kauglendudel 0,6 EUR pealt 0,65EUR/kg peale. AirBaltic ja Czech Airlines jätkavad praegu veel muutusteta.
Arvestama peakski sellega, et kapatsiteedi langusega kasvab hinnasurve ja soodsamaid hindu on järjest raskem saada. Juba oleme näinud olukordi, kus lennud ekspordi suunal on ülemüüdud ja laadimisel tekib järjekord. Praegu olevat olukord lennuimpordis veelgi hullem, kuid juba on kohata hinnakauplemist ka ekspordi suunal.
Paratamatu, et kõrgema hinnaga broneeritud saadetised saavad ka kiiremini laetud. Kahtlemata paneb see eksportöörid varasemast keerulisemasse olukorda. Soovitame varuda kannatust ja suhelda aktiivsemalt oma lepingulise ekspediitoriga, kes aitab erinevaid lahendusi soovitada.
Autor: Maanus Mätlik