• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 09.12.09, 10:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen ostab viiendiku Suzukist

Saksamaa autotootja Volkswagen ostab Jaapani konkurent Suzuki Motorist 19,9protsendilise osa ning kulutab selleks 2,5 miljardit dollarit, vahendas Wall Street Journal.
Suzuki müüb 107,95 miljonit aktsiat algava aasta jaanuari lõpuks. Lisaks plaanib Jaapani autotootja osta ka Volkswageni aktsiaid, kuid umbes poole summa eest, mis Volkswagen Suzukile kulutas. Tehingud lasevad autotootjatel teineteist kütuse-efektiivsete ning keskkonnasõbralike autode arendamisel ja tootmisel täiendada.
Suzuki on muuhulgas mahu poolest maailmas suurim mootorratastetooja ning enam kui 30 aastat hoidis Jaapanis ka suurima väikeautode tootja positsiooni, enne kui Toyota Motori Daihatsu üksus temast kaks aastat tagasi mööda kihutas. Endiselt juhib Suzuki India autoturgu oma kohaliku Maruti üksuse kaudu, mis hoiab enda käes umbes 50 protsenti arenevatest turgudest, kus 75 protsenti müüdavatest autodest on väikesed luukpärad.
Samal ajal on Volkswagen tervest kriisist tugevamana läbi tulnud, kui valdav osa tema konkurentidest ning suurem osa sellest tugevusest tuleb Brasiilia ja Hiina dünaamilistelt turgudelt. Side Suzukiga on Saksa autotootjale järjekordseks sammuks tema globaalses laienemisstrateegias, kuhu kuulub ka Toyotalt maailma suurima autotootja tiitli napsamine aastaks 2018.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele