• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.02.10, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskaos maksab 150 miljonit krooni päevas

Dagens Nyheteri arvutuste kohaselt maksab Rootsi ühistranspordi liikluses kaosega lõppenud päev sealsele maksumaksjale umbes 150 miljonit SEKi ehk 300 krooni iga reisija kohta.
Lumi ei tee liiga ainult Eestis. Ka Rootsi võitleb juba päevi lumega, mis on halvanud riigi ühistranspordi liikluse. Eile alustasid erinevatelt trassidelt lumerookimisega ka Rootsi kaitseväelased, et liikluskaos kiiremini lõppeks.
Dagens Nyheteri arvutuste järgi läksid ainuüksi teisipäevased kaug-ja linnalähirongide ja metroode ning busside hilinemised ja reiside tühistamised rootsi maksumaksjale kalliks maksma ehk igaüks neist pidi kergendama kukrut 300 SEK-i võrra, mis kokkuvõttes tähendas ligikaudu 150 miljoni SEK-ilist kahju.
Muide, selle 300 SEK-lise summa arvutas välja Rootsi Kuninglik Tehnoloogia Instituut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"See on paraku kõige tagasihoidlikumate arvestuste kohaselt nii," lisas instituudi professor Jonas Eliasson.
Seda on märgatavalt rohkem, kui esialgu, suure lume eel osati oodata ja karta. Rootsi riigiraudteele SJ ja lähiliinide rongifirmale SL tähendab praegune ülilumine olukord suurt majanduslikku kahju.
Lisaks sellele, et rootslased ei pääse punktist A punkti B, on raudteedel peatunud ka kaubavedu, mis tähendab vedajatele veelgi suuremat rahalist kahju.
Kunigliku Tehnoloogia Instituudi vanemate uuringute järgi võib lumiste ilmaolude kogukahju küündida umbes kolme miljardi euroni aastas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele