Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedelkütused koju tagasi

    Vaht selgitas varude Eestisse toomist transiidist ülejäänud võimalustega ja mahtudega. "On tekkinud võimalused," kostis ta ja selgitas, "transiit on ära kukkunud ja transiidihoiustajatel on tühje mahuteid, kus hoida."
    Samas pole varude Eestis hoidmine hinnalt soodsam, on isegi kallim. Näiteks buumiajal, kui transiit õitses, oli hoiustushind välismaal 10 eurot kandi kohta aastas, kuid meil küsiti 140 eurot kandi kohta aastas. Nüüdseks on Eestis hind langenud 20 eurole kandist aastas, aga välismaal on endiselt 10 eurot kandi kohta aastas, selgitas Vaht.
    "Meil on soov hoida varu kodus, Eestis, raha jääb ju siis Eestisse," ütles Vaht. "On Euroopa direktiiv, mis lubab hoida kütuse varu kõikjal. Milleks hoida oma varu Hispaanias või Portugalis, kui selle saaks lähemale tuua," küsis ta retooriliselt.
    Lätis otsitakse mahutite vähesusel võimalust välismaal hoiustada. Leedul on varud üldiselt kodus - on ju sellel riigil võimsad Mažeikiai mahutid.
    Vaht selgitas, et nõutava 15päevase varu asemel on Eestis bensiinivaru 41päevane ja diislikütusevaru 36päevane.
    Tartu Terminaal ASi juhatuse liige Malle Raudsepp tunneb kütusevaru Eestisse toomise üle rõõmu ja on valmis juurdegi võtma.
    "See on ainult positiivne, kui OSPA paigutab Rootsi ja Taani varud Eestisse. Kui on hädaolukord, kuidas sa siis lähed kütust Rootsi ja Taani tooma," ütles Raudsepp.
    Seda, kui suur on Tartu Terminaali hoiutariif, Raudsepp öelda ei tahtnud. "Seda me ei ütle. Vaevalt, et keegi hakkab teile seda ütlema," tuli vastuseks.
    Andes hinnangu oma terminali võimalustele võtta lisaks kütusevarusid, arvas Raudsepp, et umbes 3000-4000 kanti peaks juurde mahtuma küll, ning lisas, et kokku on neil hoimahtu 52 000 kantmeetri ringis.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.