• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.05.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedelkütused koju tagasi

Vaht selgitas varude Eestisse toomist transiidist ülejäänud võimalustega ja mahtudega. "On tekkinud võimalused," kostis ta ja selgitas, "transiit on ära kukkunud ja transiidihoiustajatel on tühje mahuteid, kus hoida."
Samas pole varude Eestis hoidmine hinnalt soodsam, on isegi kallim. Näiteks buumiajal, kui transiit õitses, oli hoiustushind välismaal 10 eurot kandi kohta aastas, kuid meil küsiti 140 eurot kandi kohta aastas. Nüüdseks on Eestis hind langenud 20 eurole kandist aastas, aga välismaal on endiselt 10 eurot kandi kohta aastas, selgitas Vaht.
"Meil on soov hoida varu kodus, Eestis, raha jääb ju siis Eestisse," ütles Vaht. "On Euroopa direktiiv, mis lubab hoida kütuse varu kõikjal. Milleks hoida oma varu Hispaanias või Portugalis, kui selle saaks lähemale tuua," küsis ta retooriliselt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lätis otsitakse mahutite vähesusel võimalust välismaal hoiustada. Leedul on varud üldiselt kodus - on ju sellel riigil võimsad Mažeikiai mahutid.
Vaht selgitas, et nõutava 15päevase varu asemel on Eestis bensiinivaru 41päevane ja diislikütusevaru 36päevane.
Tartu Terminaal ASi juhatuse liige Malle Raudsepp tunneb kütusevaru Eestisse toomise üle rõõmu ja on valmis juurdegi võtma.
"See on ainult positiivne, kui OSPA paigutab Rootsi ja Taani varud Eestisse. Kui on hädaolukord, kuidas sa siis lähed kütust Rootsi ja Taani tooma," ütles Raudsepp.
Seda, kui suur on Tartu Terminaali hoiutariif, Raudsepp öelda ei tahtnud. "Seda me ei ütle. Vaevalt, et keegi hakkab teile seda ütlema," tuli vastuseks.
Andes hinnangu oma terminali võimalustele võtta lisaks kütusevarusid, arvas Raudsepp, et umbes 3000-4000 kanti peaks juurde mahtuma küll, ning lisas, et kokku on neil hoimahtu 52 000 kantmeetri ringis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele