Vaht selgitas varude Eestisse toomist transiidist ülejäänud võimalustega ja mahtudega. "On tekkinud võimalused," kostis ta ja selgitas, "transiit on ära kukkunud ja transiidihoiustajatel on tühje mahuteid, kus hoida."
Samas pole varude Eestis hoidmine hinnalt soodsam, on isegi kallim. Näiteks buumiajal, kui transiit õitses, oli hoiustushind välismaal 10 eurot kandi kohta aastas, kuid meil küsiti 140 eurot kandi kohta aastas. Nüüdseks on Eestis hind langenud 20 eurole kandist aastas, aga välismaal on endiselt 10 eurot kandi kohta aastas, selgitas Vaht.
"Meil on soov hoida varu kodus, Eestis, raha jääb ju siis Eestisse," ütles Vaht. "On Euroopa direktiiv, mis lubab hoida kütuse varu kõikjal. Milleks hoida oma varu Hispaanias või Portugalis, kui selle saaks lähemale tuua," küsis ta retooriliselt.
Lätis otsitakse mahutite vähesusel võimalust välismaal hoiustada. Leedul on varud üldiselt kodus - on ju sellel riigil võimsad Mažeikiai mahutid.
Vaht selgitas, et nõutava 15päevase varu asemel on Eestis bensiinivaru 41päevane ja diislikütusevaru 36päevane.
Tartu Terminaal ASi juhatuse liige Malle Raudsepp tunneb kütusevaru Eestisse toomise üle rõõmu ja on valmis juurdegi võtma.
"See on ainult positiivne, kui OSPA paigutab Rootsi ja Taani varud Eestisse. Kui on hädaolukord, kuidas sa siis lähed kütust Rootsi ja Taani tooma," ütles Raudsepp.
Seda, kui suur on Tartu Terminaali hoiutariif, Raudsepp öelda ei tahtnud. "Seda me ei ütle. Vaevalt, et keegi hakkab teile seda ütlema," tuli vastuseks.
Andes hinnangu oma terminali võimalustele võtta lisaks kütusevarusid, arvas Raudsepp, et umbes 3000-4000 kanti peaks juurde mahtuma küll, ning lisas, et kokku on neil hoimahtu 52 000 kantmeetri ringis.