Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lemminkäinen valas vaidluses õli tulle
Pertensi kinnitusel on Aruvalla-Kose teehankevaidlus jõudnud olukorda, kus neljast ettevõttest koosneva konsortsiumiga, mille maanteeamet on algselt võitjaks kuulutanud, ei sõlmita töö tegemise lepingut. "Kui peaks rakenduma kõige kummalisem stsenaarium, et leping sõlmitakse ikkagi Nordecon Infraga, kuid kohtuvaidluse tulemusena selgub hiljem, et hankeprotsessis on tehtud vigu, siis võib Euroopa Liit tee-ehituseks mõeldud abiraha tagasi kutsuda, mis sisuliselt tähendab suhkrutrahvi suurusjärgus väljaminekut Eesti maksumaksjate taskust," sõnas Pertens.
Lemminkäineni juhitava konsortsiumi ja Nordeconi vaidluse sisu on Pertensi ütlusel väga lihtne. "Nordecon Infra on hankeprotsessi alguses esitanud pakkumise, mis eiras maanteeameti esitatud nõudmist. Nimelt pidi kahte sõidusuunda jagama lai eraldusriba, tingimus oli ühemõtteliselt sõnastatud selliselt, et see läbirääkimiste alla ei kuulu. Kõik pakkujad, välja arvatud Nordecon Infra, esitasid vastava pakkumise. Vea tõttu tulnuks toonane Nordecon Infra pakkumine tunnistada nõuetele mittevastavaks," rääkis Pertens.
Maanteeamet muutis aga Pertensi sõnul esialgset seisukohta ning algas pikk juriidiline vaidlus. Nordecon Infra juhatuse esimees Erkki Suurorg teatas vastulausena eilsele ASi Lemminkäinen Eesti pressiteatele, et Nordecon avalikkusega ei manipuleeri ning Aruvalla-Kose teelõigu hankevaidluses enam sõna võtta ei soovi.
"Nordeconi pakkumus antud hankel oli tehniliselt korrektne, vastab igati seadustele ja hankedokumentidele ning on riigile nii tehniliselt kui rahaliselt esitatud pakkumustest kõige soodsam," lausus Suurorg. "Kordame, et Aruvalla-Kose hanke dokumentides oli keelatud üksnes põhitee katendi konstruktsiooni muutmine, kõik ülejäänud ehitustehnilised lahendused olid alternatiivideks avatud ning seda võimalust Nordecon ka erinevalt Lemminkäinenist kasutas, tegutsedes korrektselt ja õigesti," sõnas Suurorg.
Maanteeamet teatas, et nemad kahe konkurendi vaidlusse ei sekku.
"Vaidluses küsimusesle, kellel on õigus ja kas hankes on vigu või on muud probleemid, peame ära ootama kohtuotsuse. Kahe konkurendi vaidlusse maanteeamet ei sekku," ütles maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.
Rahandusministeeriumis on praegu kaalumisel, kas maanteeameti läbiviidud hange "Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimine ja ehitus" kehtetuks tunnistada.
Rahandusministeeriumil on õigus enne hankelepingu sõlmimist tunnistada hankemenetlus kehtetuks riigihangete seaduse paragrahv 108 lg 2 alusel kui ilmnevad asjaolud, mis ei võimalda hankemenetlust jätkata. Nende asjaolude esinemine maanteeameti hankes on rahandusministeeriumi finantskontrolli osakonna poolt tuvastamisel ja otsus tuleb uue nädala alguses.
Autor: Katariina Krjutshkova