Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
"Sisetarbimise kasv peegeldab üldist kasvu"
Jaemüügi kasv peegeldab üldises mõttes majanduse paranemise märke, lausus Kristiine Keskuse juhatuse liige Allan Remmelkoor.
See kõik mõjutab Remmelkoore hinnangul ka tarbija kindlustunnet. „Sellest hetkest, kui tarbija arvab, et homme enam halvemaks ei lähe, hakkab ta ka automaatselt ostma,“ kommenteeris Remmelkoor.
See on Remmelkoore sõnul selline tarbija põhiline käitumisviis, et kui ta tunneb, et enam halvemaks ei lähe, siis hakkab ostma, mis siis, et sissetulekud võivad olla natukene madalamad, kui olid varem.
„Varsti jõuab ka sisetarbimine järele, praegu on eksport näidanud kasvumärke, kuid sisetarbimine veel mitte, aga küllap see jõuab varsti koduturule ka,“ nentis Remmelkoor.
Tema sõnul on loteriiküsimuseks see, kas jaemüük on seotud euro tulekuga. „Ma arvan, et maarajoonides võib rohkem nii olla, et inimesed on vähem reisinud ja inimestel on raskem ette kujutada, mida see euro tähendab, mida need väiksemad numbrid tähendavad,“ seletas Remmelkoor.
Reeglina on seal Remmelkoore hinnangul seda hirmu ja kartust mõnevõrra vähem, aga Remmelkoor usub ka, et kestuskaupade osas võib nii mõnigi inimene mõelda, et ostaks külmkappi igaks juhuks kõik ära enne aasta lõppu.
Tema sõnul võib jaanuaris veebruaris mõnedes valdkondades tarbimine olla väiksem, kuid see võib olla lühiajaline. Ilmselt oleneb see ka sellest, et kes ostab nüüd aasta lõpus rohkem, see ostab ilmselt uuel aastal vähem ja vastupidi.
„Ma ei usu, et see pikemas perspektiivis mingit olulist muudatust kõverasse toob,“ lausus Remmelkoor.
Kristiine keskuse müügikasvust septembri osas on tema hinnangul veel vara rääkida, sest uus laiendus avati alles 1.oktoobril ja terve septembri oli kõva ehitus- tamp peal. "Septembris võrreldes eelmise aasta septembriga mingit olulist kasvu Kristiine Keskuses ei ole olnud, sest juurdepääs oli häiritud ja raskendatud," märkis Remmelkoor.
Statistikaamet teatas, et jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2010. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 1%.
Ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus tänavu septembris taas tõusule. Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,5 miljardit krooni (288 miljonit eurot). 2009. aasta septembriga võrreldes paranes märkimisväärselt tööstuskaupade kaupluste jaemüük, mis pöördus langusest tõusule ning kasvas 4%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.