• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,04
  • 29.10.10, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Sisetarbimise kasv peegeldab üldist kasvu" 

Jaemüügi kasv peegeldab üldises mõttes majanduse paranemise märke, lausus Kristiine Keskuse juhatuse liige Allan Remmelkoor.
See kõik mõjutab Remmelkoore hinnangul ka tarbija kindlustunnet. „Sellest hetkest, kui tarbija arvab, et homme enam halvemaks ei lähe, hakkab ta ka automaatselt ostma,“ kommenteeris Remmelkoor.
See on Remmelkoore sõnul selline tarbija põhiline käitumisviis, et kui ta tunneb, et enam halvemaks ei lähe, siis hakkab ostma, mis siis, et sissetulekud võivad olla natukene madalamad, kui olid varem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 „Varsti jõuab ka sisetarbimine järele, praegu on eksport näidanud kasvumärke, kuid sisetarbimine veel mitte, aga küllap see jõuab varsti koduturule ka,“ nentis Remmelkoor.
Tema sõnul on loteriiküsimuseks see, kas jaemüük on seotud euro tulekuga. „Ma arvan, et maarajoonides võib rohkem nii olla, et inimesed on vähem reisinud ja inimestel on raskem ette kujutada, mida see euro tähendab, mida need väiksemad numbrid tähendavad,“ seletas Remmelkoor.
Reeglina on seal Remmelkoore hinnangul seda hirmu ja kartust mõnevõrra vähem, aga Remmelkoor usub ka, et kestuskaupade osas võib nii mõnigi inimene mõelda, et ostaks külmkappi igaks juhuks kõik ära enne aasta lõppu.
Tema sõnul võib jaanuaris veebruaris mõnedes valdkondades tarbimine olla väiksem, kuid see võib olla lühiajaline. Ilmselt oleneb see ka sellest, et kes ostab nüüd aasta lõpus rohkem, see ostab ilmselt uuel aastal vähem ja vastupidi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Ma ei usu, et see pikemas perspektiivis mingit olulist muudatust kõverasse toob,“ lausus Remmelkoor.
Kristiine keskuse müügikasvust septembri osas on tema hinnangul veel vara rääkida, sest uus laiendus avati alles 1.oktoobril ja terve septembri oli kõva ehitus- tamp peal. "Septembris võrreldes eelmise aasta septembriga mingit olulist kasvu Kristiine Keskuses ei ole olnud, sest juurdepääs oli häiritud ja raskendatud," märkis Remmelkoor.
Statistikaamet teatas, et jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2010. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 1%.
Ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus tänavu septembris taas tõusule. Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,5 miljardit krooni (288 miljonit eurot). 2009. aasta septembriga võrreldes paranes märkimisväärselt tööstuskaupade kaupluste jaemüük, mis pöördus langusest tõusule ning kasvas 4%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele