• Jaga lugu:

    Vedajaid tabab veolubade defitsiit

    Kui mullu väljastati 850 luba, siis 2011. aastal jagatakse neid vähem kui 500. Ühekordsete lubade arv suureneb 19 000-lt 20 000-le, kuid Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolaineni sõnul ei kompenseeri see kaotusi.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi väitel peavad nad selle aasta lõpuni kuidagi vastu, kuna said hiljuti ühekordseid lube juurde. "Probleemid algavad järgmisel aastal. Venemaa otsus on ebameeldiv mitte ainult Eestile, vaid ka teistele riikidele, kes tegelevad aktiivselt kaubaveoga Venemaale. See mõjutab negatiivselt ettevõtete tegevust," kinnitas ta.
    Järgmine aasta võib paljudele firmadele olla veel raskem kui tänavune, lisas Kuldkepp. Ühekordsete lubade lõppemisel aitasid paljusid vedajaid seni hädast välja mitmekordsed load. Neile lootes tehti investeeringuid ja uuendati autoparki.
    Tänavu said paljudel vedajatel ühekordsed Venemaale sõiduks vajalikud load otsa juba septembris. Vedajate prognooside kohaselt võib järgmisel aastal selline olukord tekkida juba suvel.
    ASi Roolid juhatuse liikme Aleksandr Kanevski sõnul ei jätkunud ettevõttele ei mitmekordseid ega ühekordseid lube. Tema hinnangul saavad kannatada eelkõige väiksemad, ainult Venemaale suunatud ettevõtted. "Firmad, kes leidsid omal ajal tee Euroopasse, peavad püüdma seal oma kanda kinnitada, kuid kõigil see ei õnnestu," rääkis Kanevski.
    Tema sõnul hakkab kriis läbi saama, veoseid on mullusest rohkem. "Turg taastub, kuid kunstlikult tekitatud barjääride tõttu ei saa ettevõtjad oma võimalusi realiseerida," märkis Kanevski.
    Ka OÜ K.Trans Pluss juhatuse liige Andrei Žilkin kinnitas, et tänavu on asjad hakanud paremini minema. "Suureks kasvuks seda nimetada ei saa, kuid ikkagi. Mis aga juhtub, kui mahud jälle kahanevad? Praegu ei saa keegi öelda, milleks valmistuda," rääkis ta.
    Kuldkepi ütlusel võib lubade defitsiidi tingimusis lahenduseks saada Venemaa partnerite kaasamine ja mitmekordsete lubade efektiivsem kasutamine. "Kuni olukorra lahenemiseni võivad meie vedajad minna Venemaa lipu alla. Eksportijad ja ekspediitorid aga saavad kasutada Venemaa transpordiettevõtete teenuseid," soovitas ta.
    Veolubade kärpimise ametlikuks põhjuseks nimetatakse soovi vähendada konkurentsi kohalike ja välisvedajate vahel. Eesti ettevõtjad usuvad aga, et seda tehakse kaugeleulatuvate plaanidega suunata kaubavedu Venemaa sadamatesse.
    Põhiprobleem peitub selles, et meil ei jätku kaupa. Kaotame lätlastele, leedukatele ja soomlastele. Piiripunkte nende riikide ja Venemaa vahel päevas läbib mitu korda rohkem autosid kui Eesti-Vene piiri. Töötamiseks vajame kaks korda rohkem ühekordseid lube. Mitte 20 000, vaid 35 000. Siis ei oleks mitmekordsete lubade arvu kärpimine nii valulik.
    Tuleb meelitada siia ka Venemaa vedajaid. Kuid selleks on vaja häid suhteid naabritega.
    Autovedajaid ootavad järgmisel aastal rasked katsumused. Paljudel on liising kaelas. Pole käivet, hakkavad müüma autosid, mõni aga lahkub turult jäädavalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Kaamose tegevjuht: Lätis (veel) buumi ei ole
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Uus nädal algas Tallinna börsile edukalt
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Leedu autovedajaid süüdistatakse orjapidamises Lisatud video Leedu juhtide karmist elust
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Wise'i esimese töötajana rikkaks saanud Triin Hertmann: ma ei suuda tiksuma jääda Viie jõuka naise lood!
Jõukaks saamiseks on säästmise kõrval kõige tähtsam iseenda oskuste ja teadmiste tõstmine uuele tasemele. Kuu lõpus kelleltki raha küsimine, sest ise ei tule välja, on aga lihtsalt piinlik, räägivad edukad naised.
Jõukaks saamiseks on säästmise kõrval kõige tähtsam iseenda oskuste ja teadmiste tõstmine uuele tasemele. Kuu lõpus kelleltki raha küsimine, sest ise ei tule välja, on aga lihtsalt piinlik, räägivad edukad naised.