Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajaid tabab veolubade defitsiit

    Kui mullu väljastati 850 luba, siis 2011. aastal jagatakse neid vähem kui 500. Ühekordsete lubade arv suureneb 19 000-lt 20 000-le, kuid Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolaineni sõnul ei kompenseeri see kaotusi.
    ERAA peasekretäri Toivo Kuldkepi väitel peavad nad selle aasta lõpuni kuidagi vastu, kuna said hiljuti ühekordseid lube juurde. "Probleemid algavad järgmisel aastal. Venemaa otsus on ebameeldiv mitte ainult Eestile, vaid ka teistele riikidele, kes tegelevad aktiivselt kaubaveoga Venemaale. See mõjutab negatiivselt ettevõtete tegevust," kinnitas ta.
    Järgmine aasta võib paljudele firmadele olla veel raskem kui tänavune, lisas Kuldkepp. Ühekordsete lubade lõppemisel aitasid paljusid vedajaid seni hädast välja mitmekordsed load. Neile lootes tehti investeeringuid ja uuendati autoparki.
    Tänavu said paljudel vedajatel ühekordsed Venemaale sõiduks vajalikud load otsa juba septembris. Vedajate prognooside kohaselt võib järgmisel aastal selline olukord tekkida juba suvel.
    ASi Roolid juhatuse liikme Aleksandr Kanevski sõnul ei jätkunud ettevõttele ei mitmekordseid ega ühekordseid lube. Tema hinnangul saavad kannatada eelkõige väiksemad, ainult Venemaale suunatud ettevõtted. "Firmad, kes leidsid omal ajal tee Euroopasse, peavad püüdma seal oma kanda kinnitada, kuid kõigil see ei õnnestu," rääkis Kanevski.
    Tema sõnul hakkab kriis läbi saama, veoseid on mullusest rohkem. "Turg taastub, kuid kunstlikult tekitatud barjääride tõttu ei saa ettevõtjad oma võimalusi realiseerida," märkis Kanevski.
    Ka OÜ K.Trans Pluss juhatuse liige Andrei Žilkin kinnitas, et tänavu on asjad hakanud paremini minema. "Suureks kasvuks seda nimetada ei saa, kuid ikkagi. Mis aga juhtub, kui mahud jälle kahanevad? Praegu ei saa keegi öelda, milleks valmistuda," rääkis ta.
    Kuldkepi ütlusel võib lubade defitsiidi tingimusis lahenduseks saada Venemaa partnerite kaasamine ja mitmekordsete lubade efektiivsem kasutamine. "Kuni olukorra lahenemiseni võivad meie vedajad minna Venemaa lipu alla. Eksportijad ja ekspediitorid aga saavad kasutada Venemaa transpordiettevõtete teenuseid," soovitas ta.
    Veolubade kärpimise ametlikuks põhjuseks nimetatakse soovi vähendada konkurentsi kohalike ja välisvedajate vahel. Eesti ettevõtjad usuvad aga, et seda tehakse kaugeleulatuvate plaanidega suunata kaubavedu Venemaa sadamatesse.
    Põhiprobleem peitub selles, et meil ei jätku kaupa. Kaotame lätlastele, leedukatele ja soomlastele. Piiripunkte nende riikide ja Venemaa vahel päevas läbib mitu korda rohkem autosid kui Eesti-Vene piiri. Töötamiseks vajame kaks korda rohkem ühekordseid lube. Mitte 20 000, vaid 35 000. Siis ei oleks mitmekordsete lubade arvu kärpimine nii valulik.
    Tuleb meelitada siia ka Venemaa vedajaid. Kuid selleks on vaja häid suhteid naabritega.
    Autovedajaid ootavad järgmisel aastal rasked katsumused. Paljudel on liising kaelas. Pole käivet, hakkavad müüma autosid, mõni aga lahkub turult jäädavalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturud alustasid juulit tõusuga
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
USA peamised aktsiaindeksid alustasid uut kuud positiivses meeleolus, tõustes üle protsendi eilsest sulgumistasemest kõrgemale.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohitid: kuidas taltsutada inflatsiooni
Lõppeval nädalal avardasid kuulajate silmaringi raadiosaated inflatsioonist, investeerimisest, OÜtamisest ning turismi olukorrast Ungaris.
Lõppeval nädalal avardasid kuulajate silmaringi raadiosaated inflatsioonist, investeerimisest, OÜtamisest ning turismi olukorrast Ungaris.
Raadiohommikus: kuumast suvest ja taasterahastust
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.