Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti joogiturg 2011

    Selle aasta jaanuar ja veebruar näitasid, et tarbija ei hoia eurot rahakotis ja on tarbimislainel - euro tulek on joogitarbimist kasvatanud. Sellelt suundumuselt ennustan, et joogituru maht kasvab müüdud liitrite osas 4-5% eelmise aasta 1% asemel. Eelmisel aastal müüs A. Le Coq kokku 108,4 miljonit liitrit jooke, mis teeb iga eestimaalase kohta imikust raugani 81 liitrit aastas. Euro tulekuga on näha kaubanduses hinnakampaaniate vähenemist - inimesed ei tunneta uue rahaga n-ö tava- ja kampaaniahinna erinevust, sest hinnad on eurodes väiksed ja hinnamuutus komakohas ei jää silma.
    Joogitootja perspektiiv - toorainehinnad laes, konkurents tiheneb veelgi. Joogitootjatele tuleb see aasta kindlasti raske ja tiheda konkurentsiga, seda mitmetel põhjustel.
    Esiteks on kõigi oluliste tootmissisendite hinnad mitu korda tõusnud. Jättes kõrvale õlle, mille tooraine tõusis juba eelmisel aastal, on paljude mittealkohoolsete ja alkohoolsete jookide toorainehinnad tõusnud minimaalselt 50% ning prognoos näitab edasistki kasvu.
    Alustame suhkrust, mille hinnatõus mõjutab mahlade, karastusjookide ja siidri tootmist. Kuna tooraine hind on tõusnud 50% ja see jätkub, kajastub see mingil hetkel ka joogihindades. Arvan, et mahlakategooria läbimüük aastal 2011 langeb tervikuna, sest mahla toormehinnad on tõusnud kõige enam. Kallinevad ka siider ja karastusjoogid, sest nende baastooraineks on mahl.
    Joogitööstust mõjutab ka nafta hinnatõus, mis on seotud plastpudeli tooraine hinnaga. Praegu "mängib" toorme hinnatõus tootjate taluvuspiiril - kui kaua jõuavad tootjad madalamaid hindu hoida -, kuid mingil hetkel tooraine kallinemisest tingitud hinnatõus tuleb. Usun, et see jääb 2-4% piiridesse ning tarbijad seda muutust eurodes väga ei tunneta.
    Prognoosin ka konkurentsi tihenemist joogitööstuses, sest vahetult enne tarbimise positiivset kasvutrendi püüavad turule siseneda uued tulijad.
    Ilma teevad uued joogikategooriad, tooted ja pakendid. Tarbimise kasvufaasis, kus inimesed on ostude suhtes positiivselt meelestatud, võidavad need tootjad, kes suudavad üllatada nii tootearenduslikult kui ka turunduslikult. Sellesse valdkonda investeerib A. Le Coq 2011. aastal 2,5 miljonit eurot.
    Tootjad panustavad üha enam valdkondadesse, kus varem turgu ei nähtud. Näiteks loome uue, väga lahja alkoholi kategooria ja toome turule 2,9% lahja õlle ning alkoholivaba siidri. Õlleturul on tootjad välja tulnud rahvusvaheliste õllemaitsete tutvustamisega, pea ühel ajal tõi A. Le Coq turule tšehhi tüüpi õlle Pils ning Saku iiri õlle.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.