Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti joogiturg 2011

    Selle aasta jaanuar ja veebruar näitasid, et tarbija ei hoia eurot rahakotis ja on tarbimislainel - euro tulek on joogitarbimist kasvatanud. Sellelt suundumuselt ennustan, et joogituru maht kasvab müüdud liitrite osas 4-5% eelmise aasta 1% asemel. Eelmisel aastal müüs A. Le Coq kokku 108,4 miljonit liitrit jooke, mis teeb iga eestimaalase kohta imikust raugani 81 liitrit aastas. Euro tulekuga on näha kaubanduses hinnakampaaniate vähenemist - inimesed ei tunneta uue rahaga n-ö tava- ja kampaaniahinna erinevust, sest hinnad on eurodes väiksed ja hinnamuutus komakohas ei jää silma.
    Joogitootja perspektiiv - toorainehinnad laes, konkurents tiheneb veelgi. Joogitootjatele tuleb see aasta kindlasti raske ja tiheda konkurentsiga, seda mitmetel põhjustel.
    Esiteks on kõigi oluliste tootmissisendite hinnad mitu korda tõusnud. Jättes kõrvale õlle, mille tooraine tõusis juba eelmisel aastal, on paljude mittealkohoolsete ja alkohoolsete jookide toorainehinnad tõusnud minimaalselt 50% ning prognoos näitab edasistki kasvu.
    Alustame suhkrust, mille hinnatõus mõjutab mahlade, karastusjookide ja siidri tootmist. Kuna tooraine hind on tõusnud 50% ja see jätkub, kajastub see mingil hetkel ka joogihindades. Arvan, et mahlakategooria läbimüük aastal 2011 langeb tervikuna, sest mahla toormehinnad on tõusnud kõige enam. Kallinevad ka siider ja karastusjoogid, sest nende baastooraineks on mahl.
    Joogitööstust mõjutab ka nafta hinnatõus, mis on seotud plastpudeli tooraine hinnaga. Praegu "mängib" toorme hinnatõus tootjate taluvuspiiril - kui kaua jõuavad tootjad madalamaid hindu hoida -, kuid mingil hetkel tooraine kallinemisest tingitud hinnatõus tuleb. Usun, et see jääb 2-4% piiridesse ning tarbijad seda muutust eurodes väga ei tunneta.
    Prognoosin ka konkurentsi tihenemist joogitööstuses, sest vahetult enne tarbimise positiivset kasvutrendi püüavad turule siseneda uued tulijad.
    Ilma teevad uued joogikategooriad, tooted ja pakendid. Tarbimise kasvufaasis, kus inimesed on ostude suhtes positiivselt meelestatud, võidavad need tootjad, kes suudavad üllatada nii tootearenduslikult kui ka turunduslikult. Sellesse valdkonda investeerib A. Le Coq 2011. aastal 2,5 miljonit eurot.
    Tootjad panustavad üha enam valdkondadesse, kus varem turgu ei nähtud. Näiteks loome uue, väga lahja alkoholi kategooria ja toome turule 2,9% lahja õlle ning alkoholivaba siidri. Õlleturul on tootjad välja tulnud rahvusvaheliste õllemaitsete tutvustamisega, pea ühel ajal tõi A. Le Coq turule tšehhi tüüpi õlle Pils ning Saku iiri õlle.
  • Hetkel kuum
Kaja Kallas: kaitseme end jõukaks Peaministri vabariigi aastapäeva kõne
Eestisse investeerimise vastu on viimasel ajal huvi üles näidanud mitmed suured rahvusvahelised kaitsetööstusettevõtted, rääkis peaminister Kaja Kallas Tartus peetud Eesti iseseisvuspäeva kõnes.
Eestisse investeerimise vastu on viimasel ajal huvi üles näidanud mitmed suured rahvusvahelised kaitsetööstusettevõtted, rääkis peaminister Kaja Kallas Tartus peetud Eesti iseseisvuspäeva kõnes.
Soodsalt kauniks tehtud korter tõi investorile superhosti tiitli Pärast 1000eurost remonti tõusis korteri üür 55%
Vau-efekti loomine oma üürikorterile ei tähenda kuudepikkust renoveerimist ja hingehinna maksmist. Investorid tõestasid, et kui keskenduda olulistele detailidele, investeerides väikse summa, võib see kasvatada üürihinda üle 50 protsendi.
Vau-efekti loomine oma üürikorterile ei tähenda kuudepikkust renoveerimist ja hingehinna maksmist. Investorid tõestasid, et kui keskenduda olulistele detailidele, investeerides väikse summa, võib see kasvatada üürihinda üle 50 protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väiketootjate unistus on purunenud: meie pealt hoitakse esimesena kokku
Unistus, et järjest rohkem tarbitakse teadlikult kohalike väiketootjate tooteid, ei ole täitunud, ütles väiketootja Nopri talumeierei peremees Tiit Niilo.
Unistus, et järjest rohkem tarbitakse teadlikult kohalike väiketootjate tooteid, ei ole täitunud, ütles väiketootja Nopri talumeierei peremees Tiit Niilo.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Neeme Korv: Skype'i tegijad trikitavad jälle
Eesti kapital osaleb olulistes tehingutes, kiiresti kasvavad gasellettevõtted ületavad takistusi, aga kas vaeseks saame end ikkagi vinguda, küsib Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Eesti kapital osaleb olulistes tehingutes, kiiresti kasvavad gasellettevõtted ületavad takistusi, aga kas vaeseks saame end ikkagi vinguda, küsib Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Kaitseväe uus juht sai paika
Eesti kaitseväe uueks juhiks saab Andrus Merilo, kes võtab kohused üle Martin Heremilt suvel.
Eesti kaitseväe uueks juhiks saab Andrus Merilo, kes võtab kohused üle Martin Heremilt suvel.
Teadlane: kliimaseaduse eesmärk on vildakas
Rääkides rohepöördest, siis ka autodega tehakse pöördeid. Aga see on juhi otsus, kas pööre toimub sujuvalt ja kaasreisijatele märkamatult või külg ees kummivilina saatel, kirjutab TalTechi doktorant-nooremteadur, kliimaseaduse transpordi ja liikuvuse töögrupi liige Tanel Jairus.
Rääkides rohepöördest, siis ka autodega tehakse pöördeid. Aga see on juhi otsus, kas pööre toimub sujuvalt ja kaasreisijatele märkamatult või külg ees kummivilina saatel, kirjutab TalTechi doktorant-nooremteadur, kliimaseaduse transpordi ja liikuvuse töögrupi liige Tanel Jairus.
Ford heitis Viktor Siilatsi õuele uue konkurendi
Eestis seni ainsana Forde müünud Viktor Siilatsi ettevõte Info-Auto peab nüüd hakkama võistlema Inchcape Motorsiga, kuna viimane sai samuti Fordi ametlikuks edasimüüjaks.
Eestis seni ainsana Forde müünud Viktor Siilatsi ettevõte Info-Auto peab nüüd hakkama võistlema Inchcape Motorsiga, kuna viimane sai samuti Fordi ametlikuks edasimüüjaks.
Volkswageni müügihiti Tiguani uusversioon: säästlikud hübriidajamid ja kõrgklassi varustus
Tiguan on praegu üks edukamaid Volkswageni mudeleid maailmas. Alates mudeli debüüdist 2007. aastal on rohkem kui 7,6 miljonit ostjat teinud valiku selle keskmise suurusega linnamaasturi kasuks.
Tiguan on praegu üks edukamaid Volkswageni mudeleid maailmas. Alates mudeli debüüdist 2007. aastal on rohkem kui 7,6 miljonit ostjat teinud valiku selle keskmise suurusega linnamaasturi kasuks.
Raadiohommikus: elu pärast suurkliendi ärakukkumist
Reedeses hommikuprogrammis räägime Soome elektroonikakontserni Incapi eelmise aasta tulemustest ja selle aasta tegemistest, võtame ette turuluku tekitanud apteegireformi ning uurime, kas Eesti on sõjaliseks konfliktiks valmis.
Reedeses hommikuprogrammis räägime Soome elektroonikakontserni Incapi eelmise aasta tulemustest ja selle aasta tegemistest, võtame ette turuluku tekitanud apteegireformi ning uurime, kas Eesti on sõjaliseks konfliktiks valmis.