Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas käibekapitali paremini juhtida?

    Hiljutise majanduslanguse üks põhimuresid oli likviidsuskriis. Käibevarade juhtimine osutus ühtäkki keeruliseks, muutunud olukorras sai tähtsaimaks ning ellujäämise motoks cash is king.
    Kriist läbi tulnud firmadel on nüüd oluline seada sisse mõõdikud käibekapitali juhtimiseks ja neid pidevalt monitoorida.
    1. Vaadake üle maksedistsipliin ja -tingimused. Näiteks maksetähtaja ületanud ostjatele tuleb kindlasti saata meeldetuletused või siis tuleb tagada, et vahe ostutellimuse ja müügiarve väljasaatmise vahel ei veniks asjatult pikaks.
    Kindlasti tuleb läbi vaadata nii sisseostu kui ka krediidimüügi maksetingimused. Ettevõte peab adekvaatselt hindama oma võimekust partneritega läbi rääkida, et tingimused enda kasuks tööle panna.
    2. Parandage müügiplaneerimist ja jälgige laovaru. Sagedasti kasutatakse tulemuste parandamiseks laovarude juhtimise ümberkorraldamist. Laovaru võib vaadelda kui puhvrit sisseostu- ja müügitehingute vahel.
    Ent kui ei suudeta prognoosida müüki piisavalt täpselt, jääb liialt palju käibekapitali seotuks valmistoodangu lattu.
    Vilets müügi planeerimine võib osutuda ettevõttele tervikuna väga kalliks. Tehes realistlikke müügiplaane, loote väärtusliku eelduse viimaks käibevarade finantseerimise vajaduse miinimumini.
    3. Kontrollige ettevõtte rahavooge. Sisenedes uude kasvutsüklisse, tuleb lähtuda põhimõttest back to basics. Ettevõtetel on selge vajadus täielikult kontrollida oma likviidust ja tagada käibevarade parim kasutus. Müügiarvete automaatsed sulgemised ja erinevad võimalused paberivabaks arveldamiseks on ühed põhilisemad rahavoogude juhtimise hoovad. Rahvusvahelised ettevõtted kasutavad pankade pakutavaid piiriüleseid cash management'i lahendusi.
    Toon kaks peamist riski, mis võivad avalduda kiire majanduskasvu perioodil.
    Esiteks koondub ettevõtte tähelepanu liialt müügi kasvatamisele. Sellistes tingimustes tuleks siiski kriitiliselt hinnata müügiplaane ja mitte unustada käibevarade optimaalset planeerimist.
    Teiseks kasvavad ühes müügiga klientidele paratamatult ka varud ja debitoorsed võlgnevused. Nii võib kergesti juhtuda, et ettevõttel tekib ootamatult puudus vabast rahast, näiteks palkade maksmiseks või maksude tasumiseks. Uute pangalaenude kaasamine ei pruugi kriisijärgsel perioodil soovitud kiirusega õnnestuda.
    4. Vabastage käibekapital. Debitoorse ja kreditoorse võlgnevuse pikkuse või varude ringluskiiruse võrdlus on lihtne vahend oma ettevõtte positsioneerimiseks konkurentide suhtes.
    Kogemus näitab, et parimate ja halvimate käibekapitali juhtimisega ettevõtete vahe seisneb sageli selles, et viimased ei tea piisavalt võimalusi, kuidas käibekapitaliga säästlikumalt ringi käia.
    Finantsjuhil või arvestusosakondadel pole enamasti piisavalt volitusi sekkumiseks. Seega peab ettevõtte tippjuhtkond andma finantsüksusele piisavaid volitusi, et ettevõttesiseseid võtmeprotsesse mõjutada. Ettevõtete finantsteenistustel on täita toetav roll, et läbi viia säästuarutelusid.
    Tegelikkuses on väga lihtsalt saavutatav 5-7protsendiline kokkuhoid võrrelduna müügikäibega. Vähendades debitoorse võla ja lao ringluskiirust ning suurendades kreditoorset võlga vaid mõne päeva võrra, võib oluliselt vabastada käibekapitali. Vabastatud käibekapital parandab likviidsust ja seeläbi väheneb ka vajadus käibekrediidi järele.
    Käibekapitali oskuslik vabastamine ongi odavaim viis ettevõtte finantseerimisel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.