Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riisalu: Balti ühtsus on müütiline soov

    Põhimõtteliselt võib Balti ühtsusest tänaseks küll rääkida kui ainult müütilisest soovist, mis kunagi võiks tekkida, nentis riigikogulane Aivar Riisalu.

    Riisalul ei tulnud meelde ühtegi head näidet Balti riikide koostööst alates aastast 1989.
    "Ühtsust ei ole tekkinud ei poliitilisel tasandil ega veel vähem majanduslikult. Kõik need Eesti ettevõtted, mis üritasid muutuda üle-baltilisemaks, on suures osas pidanud sellest loobuma," kommenteeris Riisalu.
    Riisalu rääkis ka oma kogemusest, kui ta kunagi Alexela Oiliga seotud oli, siis laiendasid nad ettevõtet teistesse Balti riikidesse. "Tänaseks on see kõik lõppenud. Üksikud ettevõtted on Lätis ja Leedus olnud edukad ning üksikud Läti ja Leedu ettevõtted on täna Eestis olemas," tõdes ta.
    "Rääkides sellest, et meie regioonil on ühine saatus, ühised välistunnusjooned nii poliitiliselt, kui ka majanduslikult ning rahvuslikult, siis kahjuks ei ole me suutnud ühtset turgu ega majandusruumi kuidagi tekitada," märkis Riisalu.
    Ta lisas, et pangandusruum läbi Swedbanki on ka läbi kukkunud, sest ühed laristasid rohkem kui teised. "Ühine on meil veel ainult väljaränne. Leedus on vist kõige rohkem inimesi ära läinud ning Lätist ja Eestist ka," sõnas Riisalu.
    Riigikogu riigikaitsekomisjoni aseesimees Riisalu käis hiljuti Leedus Balti riikide ühisel riigikaitsekomisjoni kokkusaamisel. "Isegi riigikaitselises plaanis on Läti ja Leedu läinud täitsa teist teed, loobunud ajateenistusest. Leedu on seda vist küll taastamas, aga Läti ei suuda ka seda enam," märkis Riisalu.
    Tema sõnul on riigikaitse iseolemiseks põhilisemaid komponente. "Pluss see, et valuutasüsteem, mis on Eestis europõhine ja progressiivne;" rääkis Riisalu. Seega Eesti on läinud Põhjala teed ja Läti ning Leedu on läinud kummalist teed.
    "Mul on seda kurb öelda, aga ma ei näe varianti, et need kolm riiki saaksid veel kunagi toimima selliselt nagu meil see unistuses oli," tõdes Riisalu.
    Tänane Äripäeva juhtkiri räägib sellest, et Läti, Leedu ja Eesti koostöö takerdub. Muret teeb see, et  koostöö riikide vahel ei ole sujunud. Näiteks ühine tuumajaam on ikka veel ehitamata. Äripäev küsis täna päevaküsimusena, milline on hea näide Balti riikide koostööst.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.