Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas müüa... muusikat?

    Mida tähendab muusika müük? Muusika müügi küsimus muutub aktuaalseks ja huvitavaks just ekspordi kontekstis, sest siin tuleb kõige selgemalt esile, mida müügi all silmas peetakse ja mis on need tooted või teenused, mida muusika valdkonnas eksportida saab.
    Muusika valdkonnas on kolm võimalikku tululiiki: tulu toodete müügist, tulu teenuste müügist ja intellektuaalse omandiga seotud tulud. Keskendun neist viimasele, ühele perspektiivikamale tululiigile, mille mõistmiseks on vaja aru saada autoriõiguse põhisisust, mille moodustavad autori isiklikud ja varalised õigused. Autori varaliste õiguste hulka kuulub näiteks õigus teose esitamisele, reprodutseerimisele, levitamisele, ülekandmisele ja töötlemisele. Kui autor loob teose, tekivad loodud teosele nii isiklikud kui ka varalised õigused ja autoril on võimalik varaliste õiguste litsentseerimisest tulu teenida.
    Murrangulised ajad. Eesti muusikamaastikul ei ole jõudnud läänemaailmale omane muusikatööstuse struktuur kogu oma hiilguses veel välja kujuneda - osa tüüpilisi turuosapooli on kas alaesindatud või üldse esindamata (näiteks muusikakirjastused või artiste esindavad agentuurid). Samas, viimaste aastate arengud näitavad märkimisväärset elavnemist: Eesti Muusika Arenduskeskuse kui valdkondliku ekspordile suunatud katuseorganisatsiooni teke, rahvusvahelise muusikaettevõtluse meistrikursuse käivitamine, Tallinn Music Week'i kui esimese rahvusvahelisele muusikatööstusele suunatud kontaktürituse esiletõus, MTÜ Eesti Muusika Ekspordi eksporditoetuste programm, esimeste rahvusvaheliselt tegutsevate eesti mänedžeride ja promootorite esilekerkimine ning üha enamate artistide jõuline murdmine rahvusvahelisele areenile (näiteks Ewert & The Two Dragons ja IIRIS). Kõik need märgid signaliseerivad uue ajastu algusest ja annavad tunnistust muusikaturu rahvusvahelistumisest ja elavnemisest.
    Kuidas müüa muusikat? Ajutiselt kehtivate eduvalemite ja kiirete müüginõksude asemel toon välja mõned märksõnad, millele saab rajada pikemaajalise müügistrateegia nii siseturul kui ka välisturgudel.
    Eduka müügistrateegia kaks kõige olulisemat komponenti on networking ja koostöö - seda tegelikult igas valdkonnas, aga eriti just kitsamates valdkondades, nagu muusika, kus tegijaid on vähe ja tehinguid tehakse eelkõige konkreetsete inimeste, mitte umbmääraste ettevõtetega. Seega on hea müügitöö eelduseks pidev kontaktide loomine, hoidmine ja tugevdamine nii siseriiklikult kui ka rahvusvaheliselt.
    Muusika valdkond on suhteliselt kitsas, seega mängivad siin suurt rolli kompetentsus, professionaalsus ja kvaliteet - teisisõnu bränd, mille keegi endast loob. Nagu öeldud, toimub suur osa otsustusprotsessist isiklike kogemuste ja kokkupuudete põhjal, mistõttu eelistatakse partneriteks neid, kes on tõestanud enda kompetentsust ning professionaalset ja kvaliteetset asjaajamist.
    Läbimõeldus. Järgmine märksõna - läbimõeldus - kehtib samuti mistahes müügiprotsessi puhul, aga muusika valdkonnas tuleb eriti selgelt esile, kuna konkurents on halastamatu ja ressursid üha enam piiratud, samal ajal loob tehnoloogia areng uudseid võimalusi rahvusvahelise tarbijani jõudmiseks. Seega, pinnale jäävad need ettevõtted ja ettevõtjad, kes on väga selgelt läbi mõelnud, mille poolest nende tooted ja teenused (aga ka artistid, keda nad esindavad) kõigist ülejäänutest erinevad, kes on nende konkreetne sihtgrupp ja kuidas selle sihtgrupini jõuda.
    Pelgalt tehnoloogia olemasolu või muusika paiskamine umbmäärasesse "kosmoseavarustesse" ei garanteeri edu. Me elame niššide maailmas, kus inimeste maitse-eelistused on kaugemale välja arenenud kui kunagi varem - võitjaks jääb see, kes suudab leida innovaatilise tee ja kasutada tehnoloogia arengust tulenevaid võimalusi enda rahvusvahelise sihtgrupini jõudmiseks.
    Järjepidevus. Lõpuks kõige olulisem - edukas müügitöö eeldab ettevõtja mentaliteeti ja kõike sellega kaasnevat - konkreetsete eesmärkide seadmist ja järjepidevat tegutsemist nende saavutamise nimel, head juhtimisoskust, visadust, head inimestetundmist ja empaatiavõimet, suhtlemisoskust, toote või teenuse kvaliteedile ning müügile orienteeritust, finantsalaseid teadmisi jne. Ettevõtja mentaliteedi üheks keskseks komponendiks on järjepidevus - võime mitte alla anda, vaid kaotustest ja vigadest õppida ning püstitatud eesmärkide suunas pea püsti ja aktiivselt edasi tegutseda.
    Islandi Muusika Ekspordi juht Anna Hildur on öelnud, et Islandi puhul on asjad väga lihtsad: kas ekspordi või sure. Sellist mentaliteeti ootaks ka Eesti muusikaettevõtjatelt, kes on valinud selle keeruka, kuid põnevaid võimalusi pakkuva ettevõtlusvaldkonna.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.