• OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,4%6 671,06
  • DOW 30−0,04%46 253,31
  • Nasdaq 0,66%22 670,08
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,24%48 264,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,71
  • OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,4%6 671,06
  • DOW 30−0,04%46 253,31
  • Nasdaq 0,66%22 670,08
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,24%48 264,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,71
  • 11.06.12, 06:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reform varjas kampaaniakulusid

Mitu dokumenti näitab, et Reformierakonna juhid on erakonna valimiskampaania kulude kohta valetanud, näidates neid tegelikkusest väiksemana.
Valeinfot sisaldavad aruanded allkirjastas praegune justiitsminister Kristen Michal, kes oli aastaid Reformierakonna peasekretär.
Kampaaniakulutuste peitmiseks kasutati osaühingut Fidenter, mille omanikuks on märgitud Šveitsi privaatpanga konto. Kuigi Fidenter on osutanud Reformierakonnale aastatel 2008–2010 teenuseid üle 9 miljoni krooni, pole erakond valimiskampaania kulude aruannetes Fidenterilt ostetud teenuseid kajastanud. Fidenterile on erakond maksnud ka 2011. aastal, kuid täpseid summasid pole avalikustatud.
Näiteks 2009. aastal oli Reformierakonna kahe valimiskampaania kulu üle 17 miljoni krooni. Samal aastal oli Fidenteri müügitulu üle 7 miljoni krooni. Ettevõtte ainus klient oli Reformierakond ja seetõttu oleks pidanud ka Fidenterile makstud summad vähemalt osaliselt kajastuma erakonna valimiskulude aruandes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fidenteri juhi Remo Tiigiranna ja Reformierakonna kinnitusel on Fidenter tegelenud erakonna väljannete kirjastamisega. Need väljaanded on olnud aga osa Reformierakonna valimiskampaaniatest. Näiteks on tutvustatud nendes väljaannetes erakonna valimisprogrammi ja kandidaate. Lisaks omandas Fidenter 2010. aasta kevadel neli Reformierakonna kaubamärki ja tasus vajalikud riigilõivud.
Reformierakonna valimiskampaaniate tegelike kulude varjamisest kirjutab tänane Äripäev.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele