Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee otsib jätkuvalt juhte
Koalitsioonipartnerite haardes riigifirma Eesti Raudtee iseseisvunud tütarfirmadesse otsitakse juhte juba mitu kuud. Üks kandidaat on majandusministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe.
Äripäeva andmetel on tütarettevõtte EVR Infra üheks juhatuse liikme kandidaadiks majandusministri Juhan Partsi ministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe.
Pärgmäele saadetud e-kirjale tuli automaatvastus, et asekantsler viibib ülejärgmise nädalani puhkusel. Eesti Raudtee nõukogu esimees Viljar Arakas soovitas juhiotsingutest rääkida Taavi Madiberkiga, kelle Parts määras möödunud nädalal EVR Infra nõukogu esimeheks.
Madiberk ei lükanud ümber ega kinnitanud, kas Isamaa ja Res Publica Liit soovib näha Pärgmäed riigifirma juhatuses. Ta vastas järgmiselt: „Toonitan, et juhatuse valib nõukogu, mitte keegi kolmas isik. Olukorras, kus konkurss kestab, ei ole kohane kommenteerida personaaliat. Hea tava kohaselt ei kuulu konkursil osalejate nimed avaldamisele.“
Omanike Keskliidu peagi 25aastase peasekretäri Madiberki esimene tõsine tööülesanne on leida EVR Infrale ehk tulevasele Eesti Raudteele väärilised juhid. Üks, kes oleks tegevjuht ja teine, kes vastutaks finantside eest. Eesti Raudtee jagas juuli alguses ettevõtte lahku ja tegi kaks iseseisvat riigile kuuluvat tütarfirmat: kaubavedudega tegeleva EVR Cargo ja taristut haldava EVR Infra. Eesti Raudtee likvideeritakse, kuid tema kaubamärki hakkab kasutama EVR Infra. Jagunemine oli vajalik väidetavalt seetõttu, et hiljem saaks EVR Cargo erastada.
EVR Cargole otsitakse samuti uusi juhte. Majandusminister Parts määras selle ettevõtte nõukogu esimeheks möödunud nädalal Viljar Araka. Riigiettevõtete tippu otsiti tegijaid ka välismaalt. Kahe ettevõtte juhikohale laekus 84 sooviavaldust, millest 23 olid EVR Infrasse tööle pürgijate omad. Ent tänaseks pole veel otsust tehtud.
„Ettevõtte juhi valikut ei saa teha kiirustades. Eriti arvestades, et Infra juhil seisab lähiaastatel ees kolm suurt väljakutset,“ sõnas Madiberk. Ta loetles, et uuel juhil tuleb säilitada reisijateveo liikluse kvaliteet, tagada stabiilne ning konkurentsivõimeline kaubaveo keskkond ning transiitkoridor ja samuti peab Eesti Raudtee aktiivselt osalema Rail Baltica projekti edasiviimisel.
Madiberk loetles: "Seega peab sobiv kandidaat olema varasema suurettevõttejuhtimiskogemusega, kliendikeskse ning kuluefektiivsusele orienteeritud mõtteviisiga, omama võimekust ning keelteoskust suhtluseks: nii ida, kui lääne suunal. Ning suutma perspektiivis olla eestvedajaks sajandi olulisemal taristu projektil - Rail Baltical."
Maikuus teatas Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann, et kaalub mõlemasse ettevõttesse juhiks kandideerimist, kuid ei soostunud täpsemalt oma eelistust nimetama. Simmermann on varasemalt Rail Baltica osas kahtleval seisukohal olnud. Juuni keskel lahkus Eesti Raudtee juhatusest Priit Haller.
Uute juhtide nimed selguvad Madiberki kinnitusel septembri esimeses pooles või keskpaigas.
Autor: Katariina Krjutškova, Katre Pilvinski
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.