Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee otsib jätkuvalt juhte

    Koalitsioonipartnerite haardes riigifirma Eesti Raudtee iseseisvunud tütarfirmadesse otsitakse juhte juba mitu kuud. Üks kandidaat on majandusministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe.

    Äripäeva andmetel on tütarettevõtte EVR Infra üheks juhatuse liikme kandidaadiks majandusministri Juhan Partsi ministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe.
    Pärgmäele saadetud e-kirjale tuli automaatvastus, et asekantsler viibib ülejärgmise nädalani puhkusel. Eesti Raudtee nõukogu esimees Viljar Arakas soovitas juhiotsingutest rääkida Taavi Madiberkiga, kelle Parts määras möödunud nädalal EVR Infra nõukogu esimeheks.
    Madiberk ei lükanud ümber ega kinnitanud, kas Isamaa ja Res Publica Liit soovib näha Pärgmäed riigifirma juhatuses. Ta vastas järgmiselt: „Toonitan, et juhatuse valib nõukogu, mitte keegi kolmas isik. Olukorras, kus konkurss kestab, ei ole kohane kommenteerida personaaliat. Hea tava kohaselt ei kuulu konkursil osalejate nimed avaldamisele.“
    Omanike Keskliidu peagi 25aastase peasekretäri Madiberki esimene tõsine tööülesanne on leida EVR Infrale ehk tulevasele Eesti Raudteele väärilised juhid. Üks, kes oleks tegevjuht ja teine, kes vastutaks finantside eest. Eesti Raudtee jagas juuli alguses ettevõtte lahku ja tegi kaks iseseisvat riigile kuuluvat tütarfirmat: kaubavedudega tegeleva EVR Cargo ja taristut haldava EVR Infra. Eesti Raudtee likvideeritakse, kuid tema kaubamärki hakkab kasutama EVR Infra. Jagunemine oli vajalik väidetavalt seetõttu, et hiljem saaks EVR Cargo erastada.
    EVR Cargole otsitakse samuti uusi juhte. Majandusminister Parts määras selle ettevõtte nõukogu esimeheks möödunud nädalal Viljar Araka. Riigiettevõtete tippu otsiti tegijaid ka välismaalt. Kahe ettevõtte juhikohale laekus 84 sooviavaldust, millest 23 olid EVR Infrasse tööle pürgijate omad. Ent tänaseks pole veel otsust tehtud. 
    „Ettevõtte juhi valikut ei saa teha kiirustades. Eriti arvestades, et Infra juhil seisab lähiaastatel ees kolm suurt väljakutset,“ sõnas Madiberk. Ta loetles, et uuel juhil tuleb säilitada reisijateveo liikluse kvaliteet, tagada stabiilne ning konkurentsivõimeline kaubaveo keskkond ning transiitkoridor ja samuti peab Eesti Raudtee aktiivselt osalema Rail Baltica projekti edasiviimisel.
    Madiberk loetles: "Seega peab sobiv kandidaat olema varasema suurettevõttejuhtimiskogemusega, kliendikeskse ning kuluefektiivsusele orienteeritud mõtteviisiga, omama võimekust ning keelteoskust suhtluseks: nii ida, kui lääne suunal. Ning suutma perspektiivis olla eestvedajaks sajandi olulisemal taristu projektil - Rail Baltical."
    Maikuus teatas Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann, et kaalub mõlemasse ettevõttesse juhiks kandideerimist, kuid ei soostunud täpsemalt oma eelistust nimetama. Simmermann on varasemalt Rail Baltica osas kahtleval seisukohal olnud. Juuni keskel lahkus Eesti Raudtee juhatusest Priit Haller.
    Uute juhtide nimed selguvad Madiberki kinnitusel septembri esimeses pooles või keskpaigas.
    Autor: Katariina Krjutškova, Katre Pilvinski
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.