Eile külastajatele uksed avanud Genfi autonäituse suurimaks uudiseks oli uue automargi Qoros maailma esmaesitlus.
Qoros Auto Co. Ltd on Hiina päritolu autotootja, mille peakorter asub Shanghais. Tema omanikeks on sealne autotootja Chery Automobile ja strateegiline investor Iisrael Corporation. Erinevaid Hiina autotootjad on üritanud varemgi Euroopa turule tulla ja isegi todasama Cheryt müüakse edukalt Ukrainas, Venemaal ja mujal. Kuid Qorosega on asjad märksa tõsisemad.
Nelja aastaga puhtalt lehelt. Qoros Auto asutati 2007. aastal ja autode ettevalmistamist alustati aasta hiljem täiesti puhtalt lehelt. Juba neli aastat hiljem toimusid sisuliselt tootmisvalmis auto katsetused ning müügiga alustatakse juba käesoleva aasta lõpus. Lähitulevikus loodetakse läbida edukalt ka Euro NCAP turvatestid. Genfi autonäitusel toimunud pressikonverentsil rõhutas Qorose asedirektor Volker Steinwascher mitmeid kordi, et tegemist ei ole enam nn "tavalise Hiina autoga", vaid kõikidele Euroopa nõuetele vastava "Saksa kvaliteediga."
Seda juttu tasub uskuda, sest peaaegu kogu Qorose meeskond on üles ostetud Euroopa tuntuimate autotootjate juurest: peadisainer Gert Hildebrand töötas viimati BMW ja Mini peadisainerina, varem on ta töötanud Mitsubishis ja Volkswagenis (näiteks 3. põlvkonna VW Golf on tema kätetöö), Baieri autotootja juurest on pärit ka Klaus Schmidt, endine BMW peainsener ja M-divisjoni juht, kes nüüd vastutab Qorose sõiduvõimelisuse eest, asedirektor Volker Steinwascher oli varem Volkswagen Grupi USA juht, lisaks on meeskonnas Saabi endine peainsener Roger Malkusson, Jaguar Land Roveri endine peainsener Peter Matkin jne.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Meeskond on igatahes muljetavaldav ja ka auto ise näeb välja hoopis parem, kui Hiina autod tavaliselt. Pisut "igavaks" ja "odavaks" võiks pidada armatuurlaua sisekujundust, kõige muu osas aga täiesti tasemel auto.
Esialgu sedaanina. Genfis esitletud Qoros 3 sedaan on esimene auto, millega turule tullakse. Seda juba käesoleva aasta lõpus Hiinas. Euroopas läheb veel veidi aega, sest esmalt on vaja üles ehitada müügi- ja teenindusvõrk. Partnerite otsingud hetkel käivad, kuid enne 2015. aastat ei toimu siinkandis ilmselt veel midagi. Selle aja peale on tootmisküpsed ka teised, Euroopa ostja jaoks märksa atraktiivsemad mudelid, Qoros 3 krossover ja universaal. Mõlemad autod on prototüüpidena ka Genfis väljas. Uudismudeleid tuleb veelgi, sisuliselt iga poole aasta tagant.
Jõuallikateks on esialgu 1,6-liitrised bensiinimootorid, lähiajal lisandub ka turbodiisel ning krossover saab omale hübriidjõuallika. Tegemist on 1,2-liitrise ja 3-silindrilise bensiini- ja elektrimootori ühisajamiga. Käigukastidest pakutakse nii käsikasti kui ka topeltsiduriga 7-astmelist automaati. Kui vaadata mootorite ja käigukastide valikut, jääb vägisi mulje, et tegemist on Volkswageni tehnikaga, kuid tootja ise seda ei kinnita. "Meil on tõepoolest maailma tipptasemel koostööpartnerid," kostis Qorose Euroopa müügi- ja turundusdirektor Cristiano Carlutti vaid napisõnaliselt whatcar.ee vastavasisulisele küsimusele. Ametlikult tuuakse koostööpartneritena esile küll Magna Steyri, Getragi, Densot, Valeot, Boschi jne, kuid jõuallikate päritolust vaikitakse.
Autor: Tõnu Tramm, Ave Lepik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!