• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 07.06.13, 06:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Insener muutis kire äriks

Eduka idufirma GrabCAD kaasasutaja Indrek Narusk loobus hästimakstud inseneriametist ja hakkas jalgrattaid valmistama.
Ülikoolis inseneriks õppinud Narusk alustas juba õpingute ajal tööd insenerina erinevates firmades. Pikapeale sai kontoritööst isu täis ning ta otsustas kätt proovida ettevõtjana. Esmalt realiseeris ta ühe oma suurtest hobidest - rattasõidu ning lõi kolm aastat tagasi firma Velonia Bicycles OÜ, kus ta hakkas enda disainitud võidusõidurattaid Hiinast tellima ja siin edasi müüma. Seejärel asutas koos koolikaaslase Hardi Meybaumiga virtuaalse inseneribüroo GrabCAD, mis saavutas kiiresti rahvusvahelise edu.
Kuid ka see ei rahuldanud Naruskit, mistõttu taandus ta GrabCADi tööst ning pühendus rattaärile. Küll jõudis ta rattatoomiseni juhuslikult, kui vajas endale suveks uut linnaratast. "Mõtlesin, et mis ma ikka seda poest ostan, käed-jalad on otsas ja insener ka, et teen siis ise midagi ägedat omale," kirjeldas Narusk esimese ratta sündi. Uudse disainiga ratas, millel nimeks Viks, kogus kiiresti populaarsust, nii et olles endale märtsis ratta valmis saanud, telliti talt juba järgmine. Nii on temalt kolme kuuga ostetud 17 käsitsi tehtud ratast nimega Viks.
Mis pani loobuma hästitasustatud inseneriametist ja võtma riske idufirmas-rattaäris ning millised õppetunnid sellega kaasnesid, loe pikemalt tänasest Äripäeva paberlehest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Kadri Põlendik, Rivo Sarapik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 8 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele