• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 05.09.13, 15:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargo veomaht kasvab, ent jääb mullusele alla

Eesti riigile kuuluva raudteeveo-ettevõtte EVR Cargo kaubavedude maht paranes augustis juuliga võrreldes 4% ja juuniga võrreldes 2%, ent aasta lõikes jääb maht mullusele augustile alla 5%.
EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli augusti tulemus viimase kolme kuu parim, kuid optimistliku prognoosi esitamine sügiseks oleks veel ennatlik. "Kuude lõikes on olukord paranemas, kuid möödunud aasta mahtudega võrreldes oleme siiski tagapool," märkis ta.
"Samas ootame järgnevatel kuudel mõningast vedelkütuste veomahtude tõusu, mis iga-aastaselt tipneb just aasta viimases ning esimeses kvartalis. Lisaks on paranemas turu üldine olukord, mida ilmestab näiteks EVR Cargo üha rohkem hõivatud vagunipark ning Venemaa Raudteede augustikuu hea tulemus," lisas Altjõe.
Augustis vedas EVR Cargo 1,12 miljonit tonni kaupu, millest suurimad kaubagrupid olid mineraalsed vedelkütused 424 000 tonniga, väetised 265 000 tonniga, põlevkivi 185 000 tonniga, keemiakaubad 86 000 tonniga ning puistekaubad 63 000 tonniga. Mineraalsete vedelkütuste vedu suurenes mullusega võrreldes 3,9%, väetiste vedu 5,5%, keemiakaupade vedu 62%. Samal ajal vähenesid põlevkivi vedu 35% seoses elektrijaamade remondiperioodiga ning puistekaupade vedu 16%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konteinerkaupade veomaht augustis jäi eelmise aasta augustiga samale tasemele, ulatudes 4258 konteinerühikuni (TEU, vastab 20jalasele konteinerile). Peamised sihtkohad olid Moskva, Kaluga ja Jekaterinburg Venemaal ning Ulugbek Usbekistanis.
Kokku on kaheksa kuuga tänavu veetud mullusega võrreldes 8% enam konteinerühikuid, ulatudes kokku 38 053 konteinerühikuni. "Mitsubishi konteinerrong Kalugasse on olulisel määral aidanud kompenseerida vähenenud veomahte Kiievi ja Dnepropetrovski suunal ning Afganistani," selgitas Altjõe.
Kiievi ja Dnepropetrovski suunal on ZUBR-konteinerrong vedanud vähem kaupu seoses Musta mere sadamate atraktiivsuse kasvuga klientide silmis. "Peamiselt veetakse konteinerites erinevaid tarbekaupu, kuid kasvamas on Eesti tähtsus autode varuosade transiitmaana," sõnas Altjõe.
Kaheksa kuuga on EVR Cargo vedanud 10,61 miljonit tonni kaupu, mis jääb möödunud aastal samale perioodile alla 18 protsenti. Veomahud on eelmise aastaga võrreldes langenud enamikes peamistes kaubagruppides – keemiakaupade vedu on vähenenud 0,88 miljonit tonni, mineraalsete vedelkütuste vedu 0,6 miljonit tonni, väetiste vedu 0,22 miljonit tonni. Samal ajal on kasvanud mineraalsete tahkete kütuste vedu, mis kaheksa kuuga ületab möödunud aasta sama perioodi tulemust 40 000 tonniga.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele