• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 21.09.13, 07:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas tööotsija pilku püüda?

Tööandja peab üha enam pingutama, et uute inimeste otsimisel konkurentide seast töötaja pilku püüda.
"Värbamine on puhas müük, turundus ja kommunikatsioon. Inimeste valik on pigem personaaliosakonna töö," lausus endine G4S'i personalijuht ja personalivaldkonna konsultant Gerly Tuisk Palgainfo Agentuuri korraldatud diskussiooniseminaril "Palgajutud Kadriorus".
Tuisk märkis, et G4S on proovinud erinevaid võimalusi enda turundamiseks, ka ajal, kui valdkonna ettevõtete maine ei ole just kõige parem - töö on rutiinne ja palk madal. "See ei ole G4S'i maine, vaid ameti maine. Neid kahte asja tuleb üksteisest lahus hoida. Tuleb aru saada sellest, et need, kes meie teenust kasutavad, võivad olla meie töötajad, ja ka vastupidi," märkis Tuisk.
G4S kui suurettevõte otsib pidevalt uusi inimesi ning ei ole asja, mida nad värbamiseks proovinud poleks. Seni kõige õnnestunum oli mullusuvine kampaania, kus reklaamplakatite peal olid oma firma töötajad oma lugudega, miks nad ettevõttes töötavad. "Tuleb panna oma inimesed värbama. Seda nii otseses kui ka kaudses mõttes," tõdes Tuisk. Lisaks tõi projekt ettevõttele kuulsust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"See on värbamine kui turundus. Sellele eelnes ettevõttesisene suur kampaania, meil oli modellikonkurss," rääkis Tuisk. Ehkki kaaluti ka tuntud nägude kasutamist, anti võimalus endi töötajaile. "Tahtsime anda oma inimestele võimaluse näidata oma edevust ja leida inimesi, kes on uhked oma töö üle," sõnas Tuisk. G4S'i sõnum töötajatele oli, et nad annaks ennast üles ja tööandja uuris nende käest, miks nad ettevõttes töötavad ja miks julgeks seda töökohta ka teistele soovitada. "Sellele konkursile laekus tookord ligi 40 tahtjat. Nad olid enda jaoks lood selgelt välja mõelnud," märkis Tuisk. 
CV-Online'i turundusjuhi Heikko Grossi sõnul tuleks enne kampaania korraldamist tegeleda probleemiga - miks inimesed ei kipu teile tööle. "Tihti ei teata oma probleeme. Otsitakse töötajaid, aga ei leita, ja ei saadagi aru, milles probleem," rääkis Gross. "Kui me ei tea, miks me ei leia endale inimesi, siis ei oskagi seda probleemi lahendada."
Microsoft Baltikumi personalijuht Merje Laasi sõnul kaardistavad nemad enne otsima hakkamist, milliseid inimesi vajavad ning vaatavad siis turul, keda saada on. "Kutsume inimesi kohvile, niisama rääkima," märkis Laasi. Nii luuakse kontakt, et edaspidi ühendust võtta, kui peaks vajadus tekkima.
Laasi soovitab samuti kasutada uute töötajate värbamiseks oma inimesi. "Nemad on oma ala spetsialistid, kes teavad, keda turul saada on," sõnas Laasi. Microsoft värbab väärtuspõhiselt ehk inimene peab sobima ettevõtte tiimi ja oleks nn nende DNAga. "Väärtused on need, mis loovad hoiakud," märkis Laasi.
Autor: Ave Lepik, Alyona Stadnik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele