Tööandja peab üha enam pingutama, et uute inimeste otsimisel konkurentide seast töötaja pilku püüda.
"Värbamine on puhas müük, turundus ja kommunikatsioon. Inimeste valik on pigem personaaliosakonna töö," lausus endine G4S'i personalijuht ja personalivaldkonna konsultant Gerly Tuisk Palgainfo Agentuuri korraldatud diskussiooniseminaril "Palgajutud Kadriorus".
Tuisk märkis, et G4S on proovinud erinevaid võimalusi enda turundamiseks, ka ajal, kui valdkonna ettevõtete maine ei ole just kõige parem - töö on rutiinne ja palk madal. "See ei ole G4S'i maine, vaid ameti maine. Neid kahte asja tuleb üksteisest lahus hoida. Tuleb aru saada sellest, et need, kes meie teenust kasutavad, võivad olla meie töötajad, ja ka vastupidi," märkis Tuisk.
G4S kui suurettevõte otsib pidevalt uusi inimesi ning ei ole asja, mida nad värbamiseks proovinud poleks. Seni kõige õnnestunum oli mullusuvine kampaania, kus reklaamplakatite peal olid oma firma töötajad oma lugudega, miks nad ettevõttes töötavad. "Tuleb panna oma inimesed värbama. Seda nii otseses kui ka kaudses mõttes," tõdes Tuisk. Lisaks tõi projekt ettevõttele kuulsust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"See on värbamine kui turundus. Sellele eelnes ettevõttesisene suur kampaania, meil oli modellikonkurss," rääkis Tuisk. Ehkki kaaluti ka tuntud nägude kasutamist, anti võimalus endi töötajaile. "Tahtsime anda oma inimestele võimaluse näidata oma edevust ja leida inimesi, kes on uhked oma töö üle," sõnas Tuisk. G4S'i sõnum töötajatele oli, et nad annaks ennast üles ja tööandja uuris nende käest, miks nad ettevõttes töötavad ja miks julgeks seda töökohta ka teistele soovitada. "Sellele konkursile laekus tookord ligi 40 tahtjat. Nad olid enda jaoks lood selgelt välja mõelnud," märkis Tuisk.
CV-Online'i turundusjuhi Heikko Grossi sõnul tuleks enne kampaania korraldamist tegeleda probleemiga - miks inimesed ei kipu teile tööle. "Tihti ei teata oma probleeme. Otsitakse töötajaid, aga ei leita, ja ei saadagi aru, milles probleem," rääkis Gross. "Kui me ei tea, miks me ei leia endale inimesi, siis ei oskagi seda probleemi lahendada."
Microsoft Baltikumi personalijuht Merje Laasi sõnul kaardistavad nemad enne otsima hakkamist, milliseid inimesi vajavad ning vaatavad siis turul, keda saada on. "Kutsume inimesi kohvile, niisama rääkima," märkis Laasi. Nii luuakse kontakt, et edaspidi ühendust võtta, kui peaks vajadus tekkima.
Laasi soovitab samuti kasutada uute töötajate värbamiseks oma inimesi. "Nemad on oma ala spetsialistid, kes teavad, keda turul saada on," sõnas Laasi. Microsoft värbab väärtuspõhiselt ehk inimene peab sobima ettevõtte tiimi ja oleks nn nende DNAga. "Väärtused on need, mis loovad hoiakud," märkis Laasi.
Autor: Ave Lepik, Alyona Stadnik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!