• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,16%5 704,49
  • DOW 300,14%42 084,08
  • Nasdaq −0,23%17 972,4
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,17
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,16%5 704,49
  • DOW 300,14%42 084,08
  • Nasdaq −0,23%17 972,4
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,17
  • 09.01.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Herbalife on LHVs Baltikast popim aktsia

Püramiidskeemiks peetava Herbalife’i aktsia on LHV klientide hulgas viie börsipäeva kaubeldavuselt esikümne seas, edestades näiteks Baltika ja Silvano aktsiat, jäädes aga maha Nokiast.
Mis võiks olla selle Pershing Square Capitali Managementi poolt püramiidskeemiks ristitud aktsia rohke kaubeldavuse põhjus?
“Herbalife’i aktsia on pigem päevakauplejate mängumaa,” kommenteeris LHV panga maaklerteenuse juht Alo Vallikivi. “Enamasti päevasisesel kauplemisel päeva lõpuks positsioone ei jäeta,” lisas ta.
LHV edetabelis on kümme panga klientide poolt enam kaubeldud ja enam hoitud aktsiat. Enam hoitud aktsiate esikümnes on seitsme Eesti börsiettevõte aktsiad. Välisaktsiatest oli viimase viie päeva enimhoitute seas 6. kohal Swedbanki A-aktsia, 9. positsioonil TEO LT ja 10. kohal üllatuslikult Alma Media aktsia.
Pershing Square Capital põhjendab 334-leheküljelises presentatsioonis “Kes tahab saada miljonäriks?” oma negatiivset investeerimisvaadet Herbalife’i suhtes. Herbalife väidab, et ta on nii tootekompanii kui ka “ärivõimaluse” kompanii. Pershing Square leiab, et Herbalife on püramiidskeem, kuna ta teenib rohkem kui kümme korda toodetest enam uute müüjate värbamiselt. Uusi osalisi värvatakse agressiivselt nagu ahelkirjade puhul, kuid värvatud võivad pettuda, kuna nad ei suuda leida uusi värvatavaid.
Herbalife ei müü tooteid, vaid unistusi. Võttes arvesse kõiki kulusid, kaotab enamik edasimüüjatest raha. Turustajad saavad osta metsikult ülehinnatud kaupu hinnaga, mis on kõvasti soodsam tegelikust turuhinnast ja edasimüügihinnast. Üks protsent Herbalife’i müüjatest saab ennamiku auhindadest. Herbalife’i edasimüüjate tasustamisskeem sarnaneb oluliselt rohkem püramiidiga kui tüüpilisel multi-level-marketing’i ettevõttel.
Herbalife’i äri on unistuste müümine, mitte kaalujälgimise toodete müük. Seda tõestavad väga väike arendus- ja uurimiskulu ning reklaamieelarve ning toorainelaadsete toodete ülehinnatud soovitatav jaemüügihind.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 16:29
Kuidas muuta avatud kontor töötajasõbralikuks? Kuidas võimestada tiimi ja edastada keerulisi sõnumeid?
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele