Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air otsib võimalusi ühisfirma loomiseks
Rahvusliku lennufirma päästmisel on lauale jäänud kaks varianti. Kas rentida lennukid ja inimesed välja või lasta firma pankrotti ning luua puhtalt lehelt uus ettevõte koostöös mõne teise lennufirmaga.
Eelmisel nädalal esitas Juhan Parts valitsusele Estonian Airi tuleviku kohta kaks plaani, kirjutab
Postimees. Esimene neist, nimetame seda praeguse juhatuse esimehe Jan Palmeri järgi "Palmeri plaaniks" on lühidalt järgmine: rentida Estonian Airi üleliigsed lennukid ning meeskonnad kolmandatesse riikidesse välja. Põhieesmärk sel juhul pole isegi rentimisega raha teenida, vaid saada ülejõu käivatest kuludest lahti.
Teine plaan, nimetame seda Estonian Airi nõukogu esimehe Erkki Raasukese järgi "Raasukese plaaniks" on sirgjoonelisem. Nimelt: Estonian Air läheb (laseme) pankrotti, alustame puhtalt lehelt, teeme uue firma, aga ühisfirma. Sellega seoses on räägitud näiteks ühisfirma loomisest Briti taustaga odavlennufirmaga Flybe. Skeemi järgi oleks uues firmas Flybe’l 49 protsenti osalust ja Eesti riigil 51. Väidetavalt oleks sel juhul lihtsam taotleda loodavale firmale riigiabi luba.