• OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,04%39 474,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 2250,04%39 474,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • 07.03.13, 18:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chrysler peab kõnelusi börsile minemiseks

USA autotootja Chrysler Group on palunud pankadel panna kokku presentatsiooni ja pakkumised firma börsile viimiseks, ütlesid Reutersile neli asjaga seotud inimest.
Chrysler hakkab investeerimispankasid intervjueerima aprillis, et pangad hakkaksid tagama aktsiate avalikku esmaemissiooni (IPO), ütlesid anonüümsust palunud inimesed.
Kolme inimese sõnul on pankuritel palutud ette valmistada n-ö kaheharuline müük, mis tähendab kas USA autotööstuse tööliste ametiühingu pensionifondi (VEBA) osaluse müümist börsil või viimase osaluse müümist Fiatile.
Chrysleri pressiesindaja ütles Reutersile, et tema ei ole kuulnud pankurite aprillikuisest koosolekust seoses IPOga. Fiat keeldus kommenteerimast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fiatile kuulub USA suuruselt kolmandast autotootjast 58,5% ning ülejäänud 41,5% osalus kuulub VEBA-le.
Fiati ja Chrysleri tegevjuht Sergio Marchionne on pikka aega tahtnud mõlemad autotootjad kokku liita, kuid on ka avatud IPO-le, kui Fiat ja VEBA ei jõua kokkuleppele.
Probleem ilmneb kahe osapoole vahel Chrysleri hinnastamises. Kuigi Fiat sooviks VEBA välja osta, siis nende pakutud summa jääb suurelt alla VEBA soovidele. Mõlemad osapooled on praegu neil asjaoludel ka kohtus.
Kohtutoimikutest on näha, et Fiat on Chrysleri hinnaks määranud 4,2 miljardit dollarit, samas kui VEBA on autotootja hinnaks arvutanud 10,3 miljardit. Investeerimispank UBS arvestas mullu novembris Chrysleri turuväärtuseks umbes 9 miljardit dollarit.
Asjaga seotud inimeste hinnangul võib Chrysleri palutud IPO-protsessi algatamine firma tegelikku hinda rohkem selgust tuua, sest siis nähtub, kuidas Wall Street autotootja hinna määrab.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele