• OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,14%6 268,56
  • DOW 300,2%44 459,65
  • Nasdaq 0,27%20 640,33
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,09
  • 24.04.13, 19:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat võib kolida New Yorgi börsile

Fiat SpA võib valida New Yorgi oma aktsiate peamiseks börsiks, kui Chrysleriga kavandatud ühinemine on lõpetatud, vahendas Bloomberg.
Sündmustega kursis olevate isikute teatel kaalub firma tegevjuht Sergio Marchionne Milano börsi vahetamist New Yorgi vastu, kui Fiati müügitulu ja kasumi kese on nihkumas Ühendriikidesse. Allikad soovisid jääda anonüümseks, sest teema on mitteavalik.
Marchionne plaanib ühendada kaks ettevõtet, et luua ülemaailmne autotootja konkureerimaks General Motorsi ja Volkswageniga. Fiat soovib Chryslerist osta ülejäänud osaluse, kui itaallased päästsid USA firma 2009. aastal pankroti äärelt 58,5% omandamisõigusega.
Chryslerist on saanud Fiati kontserni rahamasin, kui itaallased võitlevad Euroopas kahjude lõpetamisega. Eelmisel aastal ulatusid Fiati kahjud rohkem kui 700 miljoni euroni. Ettevõte sai 75% mullusest ärikasumist Põhja-Ameerikast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Itaalia ja Torino peaksid mõistma, et meile tuntud vana Fiat ei eksisteeri enam," ütles Milano Bocconi ülikooli ettevõtluse professor ja Fiati ajaloolane Giuseppe Berta. "Selle autotootja jaoks on nüüd USA suurim turg, seega ma oleksin üllatunud, kui Marchionne ei valiks New Yorgi aktsiaturgu."
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele