Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: Estonian Air peab olema õhuke ning paindlik

    Tänasel valitsuse pressikonvetentsil sõnas majandusminister Juhan Parts, et Estonian Air peab olema konkurentsivõimeline oma kulubaasi poole pealt, samuti väga õhuke ja paindlik.

    ”Mis puudutab ettevõtte äristrateegiat, siis ettevõte on seda üsna palju tutvustanud. Me teame, see on selline minimalistlik kohanemisstrateegia, mille põhi-, kandev liin peab olema selles, et see ettevõte peab olema finantsiliselt jätkusuutlik,” sõnas Parts.
    Restruktureerimiskavas näeb ettevõte, et kasumisse on võimalik jõuda 2015. aastaks.
    ”Väga paljude asjaolude või tegurite koosmõjul see plaan sisaldab ka pessimistlikumaid stsenaariumeid ja ka optimistlikumaid stsenaariumeid,” leidis Parts. ”See on selline baasstsenaarium. Lisaks vajab ettevõte kapitaliseerimist, antud juhul valitsuse poolt 40,6 miljonit eurot.”
    See on väiksem summa, kui see, millest valitsus rääkis protsessi alguses. Toona oli juttu 50-70 miljonist eurost.
    Valitsus saab kapitalimakse teha siis, kui komisjon on selle restruktureerimiskava heaks kiitnud. ”Seni, selleks, et ettevõte oleks finantsiliselt tugev, oleme põhimõtteliselt otsustanud, et me anname seda päästmiskrediiti mahus 38 miljonit eurot. Täna me vormistasime ära ka selle viimase osa, 12 miljonit eurot, sest pärast restruktureerimiskava esitamist valitsusel enam täiendavaid krediidi andmise õigusi ei ole,” rääkis Parts. ”Täiendav kapitali vajadus, 40 miljonit eurot, ei tähenda täiendavat raha, vaid paljuski see raha kulub tegelikult selle valitsuse poolt antud krediidi tagasimaksmiseks koos intressidega. Need ei ole enam täiendavad vahendid,” lisas Parts.
    Minister sõnas, et tal on põhjust arvata, et riigiabi luba tuleks Euroopa Komisjoni poolt anda. ”Kas Euroopa Komisjon jõuab samadele otsustele, see nüüd on üsna pikk ja põhjalik ja keerukas protsess ja diskussioon. Nagu ma ütlesin, seal on kaks põhilist poolt, esimene ja kõige tähtsam on ikkagi see, et ettevõte peab olema finantsiliselt jätkusuutlik,” sõnas Parts ja lisas, et see sõltub suuresti ettevõttest endast.
     
    Parts sõnas, et  hea on märkida seda, et ettevõte on alates eelmise aasta novembrist teinud läbi palju otsuseid, palju muudatusi. Tegemist peab olema ettevõttega, mis on väga konkurentsivõimeline oma kulubaasi poole pealt, väga õhuke, väga paindlik, vastasel juhul on üsna keeruline sellisel ettevõttel Euroopa lennundusturul ellu jääda.”See on tegelikult kõige tähtsam. Me julgeme täna öelda, et need kuus kuud on näidanud, et ettevõte on suutnud muutusi teha,” leidis Parts.
    Parts rõhutas, et lennuettevõtte mõju majandusele on 2, võib-olla isegi rohkem protsenti SKP-st aastas. ”Kõik muud tehingud, need on ikkagi tehtud turu tingimustel. Ka näiteks viimane Estonian Airi hoone müümine toimus turu tingimustel, seal oli mitu osalejat, mitu huvilist ja see oli reaalne enampakkumine. Lennujaama jaoks on kõik sellised ostud ikkagi omaette investeeringud ja need on tasuvad investeeringud,” kinnitas Parts.
    Lennufirma nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles ERRile, et lennufirma vajab raha puhvrite kasvatamiseks, liisinglepingute lõpetamiseks ning ka igapäevaseks majandustegevuseks. "Päris kindlasti tuleb ettevõte selle rahaga toime pika aja jooksul," kinnitas Raasuke."Praeguste plaanide järgi jõuab ettevõte kasumisse viibega. Läheb veel umbes poolteist aastat, kuigi jooksvad kahjumid on kiiresti vähenenud."
    Autor: Laura Mallene, Kaisa Gabral
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.