• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 02.05.13, 18:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Estonian Air peab olema õhuke ning paindlik

Tänasel valitsuse pressikonvetentsil sõnas majandusminister Juhan Parts, et Estonian Air peab olema konkurentsivõimeline oma kulubaasi poole pealt, samuti väga õhuke ja paindlik.
”Mis puudutab ettevõtte äristrateegiat, siis ettevõte on seda üsna palju tutvustanud. Me teame, see on selline minimalistlik kohanemisstrateegia, mille põhi-, kandev liin peab olema selles, et see ettevõte peab olema finantsiliselt jätkusuutlik,” sõnas Parts.
Restruktureerimiskavas näeb ettevõte, et kasumisse on võimalik jõuda 2015. aastaks.
”Väga paljude asjaolude või tegurite koosmõjul see plaan sisaldab ka pessimistlikumaid stsenaariumeid ja ka optimistlikumaid stsenaariumeid,” leidis Parts. ”See on selline baasstsenaarium. Lisaks vajab ettevõte kapitaliseerimist, antud juhul valitsuse poolt 40,6 miljonit eurot.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

See on väiksem summa, kui see, millest valitsus rääkis protsessi alguses. Toona oli juttu 50-70 miljonist eurost.
Valitsus saab kapitalimakse teha siis, kui komisjon on selle restruktureerimiskava heaks kiitnud. ”Seni, selleks, et ettevõte oleks finantsiliselt tugev, oleme põhimõtteliselt otsustanud, et me anname seda päästmiskrediiti mahus 38 miljonit eurot. Täna me vormistasime ära ka selle viimase osa, 12 miljonit eurot, sest pärast restruktureerimiskava esitamist valitsusel enam täiendavaid krediidi andmise õigusi ei ole,” rääkis Parts. ”Täiendav kapitali vajadus, 40 miljonit eurot, ei tähenda täiendavat raha, vaid paljuski see raha kulub tegelikult selle valitsuse poolt antud krediidi tagasimaksmiseks koos intressidega. Need ei ole enam täiendavad vahendid,” lisas Parts.
Minister sõnas, et tal on põhjust arvata, et riigiabi luba tuleks Euroopa Komisjoni poolt anda. ”Kas Euroopa Komisjon jõuab samadele otsustele, see nüüd on üsna pikk ja põhjalik ja keerukas protsess ja diskussioon. Nagu ma ütlesin, seal on kaks põhilist poolt, esimene ja kõige tähtsam on ikkagi see, et ettevõte peab olema finantsiliselt jätkusuutlik,” sõnas Parts ja lisas, et see sõltub suuresti ettevõttest endast.
 
Parts sõnas, et  hea on märkida seda, et ettevõte on alates eelmise aasta novembrist teinud läbi palju otsuseid, palju muudatusi. Tegemist peab olema ettevõttega, mis on väga konkurentsivõimeline oma kulubaasi poole pealt, väga õhuke, väga paindlik, vastasel juhul on üsna keeruline sellisel ettevõttel Euroopa lennundusturul ellu jääda.”See on tegelikult kõige tähtsam. Me julgeme täna öelda, et need kuus kuud on näidanud, et ettevõte on suutnud muutusi teha,” leidis Parts.
Parts rõhutas, et lennuettevõtte mõju majandusele on 2, võib-olla isegi rohkem protsenti SKP-st aastas. ”Kõik muud tehingud, need on ikkagi tehtud turu tingimustel. Ka näiteks viimane Estonian Airi hoone müümine toimus turu tingimustel, seal oli mitu osalejat, mitu huvilist ja see oli reaalne enampakkumine. Lennujaama jaoks on kõik sellised ostud ikkagi omaette investeeringud ja need on tasuvad investeeringud,” kinnitas Parts.
Lennufirma nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles ERRile, et lennufirma vajab raha puhvrite kasvatamiseks, liisinglepingute lõpetamiseks ning ka igapäevaseks majandustegevuseks. "Päris kindlasti tuleb ettevõte selle rahaga toime pika aja jooksul," kinnitas Raasuke."Praeguste plaanide järgi jõuab ettevõte kasumisse viibega. Läheb veel umbes poolteist aastat, kuigi jooksvad kahjumid on kiiresti vähenenud."
Autor: Laura Mallene, Kaisa Gabral

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele