• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.12.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna börsil valmistasid pettumuse Baltika ja Tallink

Kolmandas kvartalis oli Tallinna börsil nii neid ettevõtteid, mis näitasid häid tulemusi, kui ka neid, mille tulemustega ei jäänud rahule ei analüütikud ega ka juhtkond ise.
Üle ootuste häid tulemusi näitasid ehitusfirmad Merko Ehitus ja Nordecon, mille puhaskasum kasvas vastavalt 49%, 3,9 miljonile eurole, ja 100%, 4,4 miljonile eurole. “Nii tugevat kvartalit ei ole Nordeconil olnud alates 2007. aasta neljandast kvartalist,” ütles LHV analüütik Joonas Joost. “Ettevõtte selgituste kohaselt aitas keskmisest paremale kasumlikkusele oluliselt kaasa see, et mitu esialgu planeeritud riski ei realiseerunud. Kuigi sellised arengud on võimalikud ka tulevikus, siis oleks ilmselt liiga optimistlik nii kõrget kasumlikkust ka järgnevatelt kvartalitelt oodata.”
Positiivse üllatuse valmistas ka Olympic. “Lisaks Nordeconile oli meie ootustest tuntavalt parem ka Olympic Entertaiment Groupi kolmanda kvartali kasum, mis kasvas 17,6%, võrreldes eelmise aasta tulemusega. Seoses hiljutise laienemisega Lätis ning OlyBeti kaubamärgi käivitamisega Eestis ja Lätis ootasime suuremaid tegevuskulusid (turunduskulusid ning kulumit) ning madalamat kasumit,” ütles Joost. Olympicu kasum oli 8,63 miljonit eurot ja käive suurenes 13,6%, 38,45 miljonile eurole.
Kasumi või siis käibe poolest jäi analüütikute ootustele alla neli ettevõtet. Harju Elektri kolmanda kvartali käive kahanes võrreldes möödunud aastaga 20,3%, 14,48 miljonilt eurolt 11,55 miljonile eurole, sest vähenesid tellimused ja müük. Puhaskasum kasvas 81,5%, 1,32 miljonile eurole ning selle taga on 1,2 miljoni eurone finantstulu PKC Groupi aktsiate müügist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kolmandas kvartalis väiksema käibe juures paranenud kasumlikkust näidanud Ekspress Grupp jäi kasumiga alla analüütikute ootuste. Kolmandas kvartalis teenis Ekspress 0,5 miljonit eurot puhaskasumit, mis on 73% rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Swedbank ootas 0,5 miljoni eurost puhaskasumit, LHV prognoosis 0,7 miljonit eurot puhaskasumit.
Aeglustuva majanduskasvu tõttu langes Silvano Fashion Groupi käive 8%, 29,86 miljonile ­eurole. Swedbank ootas käibeks 35 miljonit eurot, LHV 34,4 miljonit eurot. Samas vastas pesutootja puhaskasum 3,09 miljonit eurot enamjaolt analüütikute ootustele.
Tallinna Vee kasumiks tuli 5,8 miljonit eurot, käive kasvas 0,4%, 13,1 miljoni euroni. Kuigi tulemus oli analüütikute ootustest veidi kehvem, ei oodanud analüütikud ettevõttelt erilist kasvu.
Tallink ja Baltika nõrgad. Pettumuse valmistasid aga Baltika, kes pööras kasumi kahjumiks, ja Tallink, mille tulemused olid oluliselt nõrgemad kui oodatud. “Tallinna börsil noteeritud ettevõtetest olid Baltika ja Tallink need, kelle tulemused jäid alla meie ootuste ning kelle juhtkond on ka ise väljendanud rahulolematust kvartalitulemustega. Kuigi Baltika käive püsis suures plaanis eelmise aasta tasemel, tehti müügi edendamiseks rohkem allahindlusi, mis mõjutas negatiivselt kolmanda kvartali kasumlikkust,” ütles Joost. “Konkurents on üks võtmesõna ka Tallinki kõrghooaja nõrkade tulemuste taga. Kuigi reisijatemahud olid juba varasemalt teada, eeldasime tugevamat taastumist eelmise aasta nõrgast suvest tingitud madalamast kasumlikkusest. Lisaks ca 10% oodatust madalamale äri­kasumile üllatas Tallink ka eeldatust kõrgemate finantskuludega, mistõttu jäi laevanduskontserni kolmanda kvartali puhaskasum rohkem kui 17% oodatust madalamaks. Viking Line’i Tallinna ja Helsingi vahelised jõulukruiisid alates detsembri keskpaigast tihendavad konkurentsi ka neljandas kvartalis.”
Baltika emaettevõtja osa puhaskahjumist oli 784 000 eurot, võrreldes mulluse 201 000eurose kasumiga. LHV analüütikud ootasid Baltikalt nullkasumit ja Swedbanki omad 0,4 miljoni ­eurost puhaskahjumit. Rõivatootja käive vähenes 14,3 miljonilt eurolt 14,2 miljonile eurole.
Tallink teatas käibeks 278,4 miljonit eurot ja puhaskasumiks 44 miljonit eurot. Swedbank ­ootas puhaskasumiks 48,27 miljonit eurot ja käibeks 287,6 miljonit. LHV prognoosis käibeks 286,4 miljonit eurot ja kasumiks 54 miljonit.
Ootustele vastas kaks firmat. Ootustele vastasid  Premia Foods ja enam-vähem Kaubamaja. Premia kasum suurenes 1,1 miljonit eurolt 2,07 miljonile eurole ning vastas LHV 2,1 miljoni eurosele prognoosile. Premia suutis esimest korda saavutada üle 10%-lise orgaanilise käibe kasvu, kui kolmanda kvartali käive kasvas 13,8%. Kaubamaja käive kasvas, kuid kasum langes ning sellega olid ka analüütikud arvestanud. Kaubamaja käive kasvas 8%, 124,7 miljonile eurole, puhaskasum kukkus 13,4%, 6,2 miljonile eurole.
20 miljoni eurot varasid ja kohustusi alla hinnanud kinnisvarafirma Arco Vara teatas kolmanda kvartali käibest, mis lõi LHV analüütikute ­ootusi. Kasum vastas LHV ootustele. Arco kolmanda kvartali käive kukkus aastatagusega võrreldes 4%, 4,9 miljonilt eurolt 4,7 miljonile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele