Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jaapani poeketid kasvatavad ise köögivilju

    Jaapani poeketid on veendunud, et vananevad Jaapani põllumehed ei ole võimelised varustama poekette nagu Lawson ja Seven & I Holdings värskete põllusaadustega, mistõttu on kaupmeestel plaan investeerida põllumaasse ja õpetada noori põldu harima.

    Peaminister Shinzo Abe põllumajandusreformikomitee juht Takeshi Niinami, kes on riigi suuruselt teise poeketi Lawson juhatuse esimees, on käivitanud alates 2010. aastast 12 põllumajandusühisettevõtet ja plaanib veel 28 asutamist, vahendab Bloomberg.
    Ta laiendab tegevust põllumajanduses, kuna Abe kärbib riisikasvatajate subsideerimist ja püüab liita väikesed põllumaalapid suuremateks, mida saab välja rentida. Sel aastal käis peaminister välja idee, et võiks luua erimajandustsoonid, kus saaks proovida, kuidas kukub välja ettevõtete enamusosalusega põllumaa harimine, mis on praeguste seadustega keelatud.
    „Farmide toodang jätkab langust, kui me ei võta midagi ette,“ ütles Lawsoni pressiesindaja Yayoi Sugihara. „Tahame, et noortest põllumeestest saaksid professionaalsed tootjad.“
    Lawsoni ja Seven & I 7-Eleven poed ja Itochule osaliselt kuuluv Family Mart näevad kasvavas värskete põllumajandussaaduste näljas võimalust saada kundesid sagedamini poodi külastama. Lawsoni prognoosi kohaselt on ostjad, kes ostavad värsket toitu, külastavad kaks korda sagedamini poode ja kulutavad 20% rohkem. Nende probleemiks on, kuidas rahuldada elanikkonna nõudlust, kus viie aastakümnega on vähenenud põllupind 36%. Tüüpiline tänapäeva jaapani põlluharija on 60ndates aastates mees, kelle lapsed on maaelu maha jätnud.
    Põllumajandusettevõtete arv kasvas 2009. aasta detsembrist kolme aastaga 1732 võrra 13 561-le, kui ettevõtetel lubati neis omandada vähemusosalus. Selliste ettevõtete käes on 7% Jaapani põllumaast.
    7-Elevenil on üle 15 000 lähipoe kontseptsioonile vastavat poodi ja lisaks 215 poodi Ito-Yokado supermarketi kaubamärgi all, ütles ettevõtte pressiesindaja Hirotake Henmi. Lawsonil on umbes 11 500 lähipoodi.
    Jaapani suurima supermarketiketi omanik Aeon on kasvanud alla viie aastaga riigi suurimaks köögivilja kasvatajaks. Ettevõtte 14 põllumajandusühisettevõtet kasvatavad kraami 230 hektaril ning 2016. aasta alguseks plaanitakse enam kui kahekordistada põllupinda. Siiski suudavad need ettevõtted katta vaid 1% Aeoni poeketis müüdavast värskest kapsast ja spinatist, mis jätab laienemisruumi.
    Need plaanid on tekitanud vastuseisu 9,8 miljoni liikmeskonnaga põllupidajate lobbygrupis JA Group. Perefarmide leviku taga oli sõjajärgne restruktureerimine USA okupatsiooni aegu kindral Douglas MacArthuri käe all, kes võttis maaomanikelt võimu ja jaotas maa väikesteks põllulappideks. Oma rolli mängib ka mägisus ja kõrge rahvastikutihedus, mis segavad suurte farmide teket.
    „Põllumajandus on kõige raskemalt reformitav sektor,“ tunnistas Abe 6. detsembri intervjuus.
    Kiirestiriknevate toidukaupade, sealhulgas puu- ja köögiviljade, pagari- ja kondiitritoodete müük andis 14% Lawsoni müügist. Selle tootegrupi brutokasumimarginaal oli kõrgem kui 34%.
    Põllumajandusega tegelevad tänapäeva Jaapanis ka toiduainetetööstused, ehitusfirmad ja isegi Toyota Motor.
    Nishimatsu Construction alustas mullu lehtsalati kasvatamist köögiviljakasvatamistehases, mida valgustatakse LED-lampidega. Tokio ehitusettevõte, kes müüb toodangu Odakyu Electric Railway supermarketiketi kaudu, saab saaki 15 päeva pärast külvi, samas kui väljas lehtsalati kasvatamine võtab aega 2-3 kuud. Selle aasta lõpuks on plaan lehtsalatitoodang seitsmekordistada. Ettevõte plaanib hakata tootmiskontseptsiooni müüma ka teistele tööstuslikele farmidele. 
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.