• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.06.14, 14:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vormsi ja mandri vahet hakkab käima Ormsö

Valitsus otsustas täna anda majandusministeeriumile loa võtta järgmise aasta maist Vormsi ja mandri vahel kasutusele praam nimega Ormsö.
„Otsus tähendab, et majandusministeerium saab õiguse volitada Lääne maavalitsust laeva kasutama. Selleks tuleb läbi viia operaatorhange. Praam jääb riigi omandisse, veeteede ametile ning antakse kasutusele hanke võitnule viieks aastaks. Laeva ehitusleping sõlmiti 1. märtsil 2013, ehitus veel käib,“ teatas peaministri ülesannetes keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus.
Laeva ehitab Saaremaa laevaehitusfirma Baltic Workboats AS ja see läheb maksma 9,4 miljonit eurot, mis tuleb Euroopa Regionaalarengu fondist.
Ormsö võtab arvesse kõiki Vormsi saarega ühenduse pidamiseks vajalikke navigatsioonitingimusi ja kohalike elanike vajadusi – laeval on jääklass, mis võimaldab aasta ringi püsiühendust ning korraga üle vedada 200 reisijat ning kuni 22 sõiduautot. Laeva üleandmistähtaeg on järgmise aasta 1. mai.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu teenindab Vormsi saart Kihnu Veeteed AS laevaga Reet (ehitusaasta 1971), mis on nõrga jääsõiduvõimega ja seetõttu tellitakse talviti Vormsiga laevaühenduse tagamiseks lisateenust vedurlaevaga. Kihnu Veeteede ASi ja Lääne maavalitsuse praegune leping kehtib kuni uue laeva valmimiseni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele