Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus auto laseb tööle keskenduda

    Foto: Meeli Küttim, Äripäev

    Tõrgeteta toimiv autopark lubab ettevõttel pakkuda stabiilset teenust, mis omakorda tähendab klientide ja töötajate rahulolu.

    Varasemat kogemust automargiga.Sobivust Eesti kliimasse.Kogukulu terve sõiduki ­kasutusaja vältel.Kütusekulu.Hinna ja kvaliteedi suhet.Sobivust konkreetse töö jaoks.Hoolduse mugavust – kui kaugel asub töökoda ja kui kiiresti saab teenuse.

    Uue auto valikul võetakse arvesse raha, ­ettevõtte kogemust kaubamärgiga ja sõiduki sobivust ­Eesti kliimasse, kirjutab 30. septembri Äripäev logistika rubriigis.“Ragn-Sells kasutab klientide teenindamiseks iga päev ligi 100 autot, mis teeb ettevõttest ühe Eesti suurima veokipargi omaniku,” ütles Ragn-Sellsi turundusjuht Rainer Pesti. Tema sõnul peab autopark olema heas korras, et tagada klientide hoidmiseks väga hea teeninduskindlus ning klientide ja töötajate rahulolu.Lähiaastatel plaanib Ragn-Sells vähendada ­autopargi keskmist vanust ca 30%. “Mida uuem on autopark, seda vähem vajab ta hooldust ja remontimist ning see tähendab, et Ragn-Sells saab pakkuda stabiilset teenust. Heas korras autopark ja sellega kaasnev teenuse stabiilsus tagab nii klientide kui ka töötajate rahulolu,” ütles Pesti. “Autojuhtidelt oleme saanud tagasisidet, et üks suurematest motivaatoritest on hea töökeskkond, sealhulgas korras ja töökindel tehnika.”Pesti sõnul on tähtis ka see, et moodsam tehnika toob endaga kaasa väiksema keskkonnajalajälje. “Kokkuvõttes annab autopargi uuendamine ja tipptasemel logistika(süsteemide) arendamine  kokkuhoiu ka transpordikuludes,” ütles Pesti. “Millises mahus täpsemalt, saame hinnata ja praeguste kuludega võrrelda, kui uued autod on mõnda aega töötanud.”Võimalikult sarnane masinapark. Pesti sõnul on mõistlik hoida masinapark võimalikult sarnane. Ragn-Sellsi autopark koosneb peamiselt Volvo ja Scania autodest. “Need sobivad suurepäraselt Eesti kliimas töötamiseks,” ütles Pesti.Ettevõte täiendas tänavu autoparki ka eritehnikaga, et täita spetsiifilisemate vajadustega klientide soove. “Oleme sel aastal masinaparki uuendanud 24 auto võrra, millest mõni auto on Eesti mõistes ainulaadne,” ütles Pesti. “Autopargi uuendamine on väga ambitsioonikas projekt, mis jätkub järgmisel aastal samas mahus. Suur tugi siin tuleb meie emafirmalt Rootsist,” märkis Pesti. See, kui palju autopargi uuendamine maksma läheb, on Pesti sõnul ärisaladus.Auto peab vastu kuni 7 aastat. Eesti suurima autopargiga ettevõte Eesti Energia vahetab autosid iga 3–7 aasta tagant, tulenevalt sõiduki läbisõidust ja tehnilisest seisukorrast.“Eesti Energias on kasutusel kokku ligikaudu 650 üldautot, mida töötajatel on võimalik tööülesannete täitmiseks kasutada. Autode hankimiseks korraldame alati hankekonkursi,” selgitas Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.Hangete korraldamisel peetakse Venniku sõnul oluliseks nii autode vastavust esitatud tehnilistele tingimustele kui ka kogukulu kasutusaja vältel.“Üldautosid kasutatakse väga erinevalt, tulenevalt kasutuspiirkonnast ja tööülesannetest, ning seetõttu amortiseerub autopark väga erineva kiirusega. Kõige kiiremini amortiseeruvad muidugi sõidukid, mida kasutatakse enim,” ütles Vennik.Eesti Energia soetab reeglina uued, mitte kasutatud sõidukid. “Oleme kasutanud nii väljaostmist kui ka kasutusrenti ning väljavahetamisel samuti nii müüki kui ka tagastamist,” lisas Vennik.Autode hooldus firmasiseseks. Elioni ja EMT ­autopargis on ligi 300 sõidukit, millest 98% moodustavad kaubikud. “Eelistuse tingib tööautosid kasutava suurima tööpere – tehnikute – tööspetsiifika,” selgitas Elioni ja EMT halduse osakonna transpordi valdkonnajuht Andres Randveer.Autoparki vahetatakse ettevõttes iga viie aasta järel, kusjuures ostetakse ainult uusi sõidukeid. Kas masin ostetakse kohe välja või näiteks liisitakse, sõltub suuresti turu olukorrast ja  raha hinnast, aga ka sellest, milliseid töid suudame oma tiimiga ära teha. “Näiteks hetkel loobume täisteenusliisingutest, et võtta osa sõidukitega seotud tegevustest ettevõtte enda haldusalasse,” lausus Randveer.***Uuega vähem muretKui auto hoolduskulu hakkab ületama uue auto rendikulu, vahetab Starman vana masina uue vastu. Ettevõttel on ligi 70 autot ja aja jooksul on proovitud mitut marki – mõni on end paremini õigustanud, mõni halvemini, ütles ettevõtte müügi- ja teenindusdirektor Hanno Hussar. Peamine valikukriteerium on auto sobivus töö jaoks. “Näiteks võrguehitajad vajavad suuremat autot, samas kui linnas töötaval kliendihooldustehnikul on väiksemaga parem manööverdada. Kindlasti on oluline küljeuks,” ütles Hussar.Tehnikute töö nõuab palju sõitmist, seega on tähtis väike kütusekulu. “Pöörame tähelepanu ka hoolduse mugavusele – kui kaugel asub töökoda ja kui pikad on hooldusvälbad,” ütles Hussar.Starman vahetab autod välja vastavalt vajadusele. “Uuemad autod on aidanud hoida kokku aega, nendega on vähem muret. See aitab keskenduda põhitööle.” 

    52kuni 55 protsenti ostetavatest uutest autodest on bensiiniautod, ca 40% diislid ning 2% elektri- ja hübriidautod. Aastas ostetakse praeguca 20 000 uut autot.

    KommentaarValik tehakse ratsionaalsetel kaalutlustel
    Arno Sillat, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht
    Luksusega enam ei hiilata.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.