• Jaga lugu:

    Uus auto laseb tööle keskenduda

    Foto: Meeli Küttim, Äripäev

    Tõrgeteta toimiv autopark lubab ettevõttel pakkuda stabiilset teenust, mis omakorda tähendab klientide ja töötajate rahulolu.

    Varasemat kogemust automargiga.Sobivust Eesti kliimasse.Kogukulu terve sõiduki ­kasutusaja vältel.Kütusekulu.Hinna ja kvaliteedi suhet.Sobivust konkreetse töö jaoks.Hoolduse mugavust – kui kaugel asub töökoda ja kui kiiresti saab teenuse.

    Uue auto valikul võetakse arvesse raha, ­ettevõtte kogemust kaubamärgiga ja sõiduki sobivust ­Eesti kliimasse, kirjutab 30. septembri Äripäev logistika rubriigis.“Ragn-Sells kasutab klientide teenindamiseks iga päev ligi 100 autot, mis teeb ettevõttest ühe Eesti suurima veokipargi omaniku,” ütles Ragn-Sellsi turundusjuht Rainer Pesti. Tema sõnul peab autopark olema heas korras, et tagada klientide hoidmiseks väga hea teeninduskindlus ning klientide ja töötajate rahulolu.Lähiaastatel plaanib Ragn-Sells vähendada ­autopargi keskmist vanust ca 30%. “Mida uuem on autopark, seda vähem vajab ta hooldust ja remontimist ning see tähendab, et Ragn-Sells saab pakkuda stabiilset teenust. Heas korras autopark ja sellega kaasnev teenuse stabiilsus tagab nii klientide kui ka töötajate rahulolu,” ütles Pesti. “Autojuhtidelt oleme saanud tagasisidet, et üks suurematest motivaatoritest on hea töökeskkond, sealhulgas korras ja töökindel tehnika.”Pesti sõnul on tähtis ka see, et moodsam tehnika toob endaga kaasa väiksema keskkonnajalajälje. “Kokkuvõttes annab autopargi uuendamine ja tipptasemel logistika(süsteemide) arendamine  kokkuhoiu ka transpordikuludes,” ütles Pesti. “Millises mahus täpsemalt, saame hinnata ja praeguste kuludega võrrelda, kui uued autod on mõnda aega töötanud.”Võimalikult sarnane masinapark. Pesti sõnul on mõistlik hoida masinapark võimalikult sarnane. Ragn-Sellsi autopark koosneb peamiselt Volvo ja Scania autodest. “Need sobivad suurepäraselt Eesti kliimas töötamiseks,” ütles Pesti.Ettevõte täiendas tänavu autoparki ka eritehnikaga, et täita spetsiifilisemate vajadustega klientide soove. “Oleme sel aastal masinaparki uuendanud 24 auto võrra, millest mõni auto on Eesti mõistes ainulaadne,” ütles Pesti. “Autopargi uuendamine on väga ambitsioonikas projekt, mis jätkub järgmisel aastal samas mahus. Suur tugi siin tuleb meie emafirmalt Rootsist,” märkis Pesti. See, kui palju autopargi uuendamine maksma läheb, on Pesti sõnul ärisaladus.Auto peab vastu kuni 7 aastat. Eesti suurima autopargiga ettevõte Eesti Energia vahetab autosid iga 3–7 aasta tagant, tulenevalt sõiduki läbisõidust ja tehnilisest seisukorrast.“Eesti Energias on kasutusel kokku ligikaudu 650 üldautot, mida töötajatel on võimalik tööülesannete täitmiseks kasutada. Autode hankimiseks korraldame alati hankekonkursi,” selgitas Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.Hangete korraldamisel peetakse Venniku sõnul oluliseks nii autode vastavust esitatud tehnilistele tingimustele kui ka kogukulu kasutusaja vältel.“Üldautosid kasutatakse väga erinevalt, tulenevalt kasutuspiirkonnast ja tööülesannetest, ning seetõttu amortiseerub autopark väga erineva kiirusega. Kõige kiiremini amortiseeruvad muidugi sõidukid, mida kasutatakse enim,” ütles Vennik.Eesti Energia soetab reeglina uued, mitte kasutatud sõidukid. “Oleme kasutanud nii väljaostmist kui ka kasutusrenti ning väljavahetamisel samuti nii müüki kui ka tagastamist,” lisas Vennik.Autode hooldus firmasiseseks. Elioni ja EMT ­autopargis on ligi 300 sõidukit, millest 98% moodustavad kaubikud. “Eelistuse tingib tööautosid kasutava suurima tööpere – tehnikute – tööspetsiifika,” selgitas Elioni ja EMT halduse osakonna transpordi valdkonnajuht Andres Randveer.Autoparki vahetatakse ettevõttes iga viie aasta järel, kusjuures ostetakse ainult uusi sõidukeid. Kas masin ostetakse kohe välja või näiteks liisitakse, sõltub suuresti turu olukorrast ja  raha hinnast, aga ka sellest, milliseid töid suudame oma tiimiga ära teha. “Näiteks hetkel loobume täisteenusliisingutest, et võtta osa sõidukitega seotud tegevustest ettevõtte enda haldusalasse,” lausus Randveer.***Uuega vähem muretKui auto hoolduskulu hakkab ületama uue auto rendikulu, vahetab Starman vana masina uue vastu. Ettevõttel on ligi 70 autot ja aja jooksul on proovitud mitut marki – mõni on end paremini õigustanud, mõni halvemini, ütles ettevõtte müügi- ja teenindusdirektor Hanno Hussar. Peamine valikukriteerium on auto sobivus töö jaoks. “Näiteks võrguehitajad vajavad suuremat autot, samas kui linnas töötaval kliendihooldustehnikul on väiksemaga parem manööverdada. Kindlasti on oluline küljeuks,” ütles Hussar.Tehnikute töö nõuab palju sõitmist, seega on tähtis väike kütusekulu. “Pöörame tähelepanu ka hoolduse mugavusele – kui kaugel asub töökoda ja kui pikad on hooldusvälbad,” ütles Hussar.Starman vahetab autod välja vastavalt vajadusele. “Uuemad autod on aidanud hoida kokku aega, nendega on vähem muret. See aitab keskenduda põhitööle.” 

    52kuni 55 protsenti ostetavatest uutest autodest on bensiiniautod, ca 40% diislid ning 2% elektri- ja hübriidautod. Aastas ostetakse praeguca 20 000 uut autot.

    KommentaarValik tehakse ratsionaalsetel kaalutlustel
    Arno Sillat, Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht
    Luksusega enam ei hiilata.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Kaamose tegevjuht: Lätis (veel) buumi ei ole
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Uus nädal algas Tallinna börsile edukalt
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Leedu autovedajaid süüdistatakse orjapidamises Lisatud video Leedu juhtide karmist elust
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Venemaa tõstab hoogsalt intresse
Venemaa keskpank tõstis peamised intressimäärad 6,5 protsendini, et võidelda kõrge inflatsiooniga, vahendab CNBC.
Venemaa keskpank tõstis peamised intressimäärad 6,5 protsendini, et võidelda kõrge inflatsiooniga, vahendab CNBC.