Mis juhtus Äripäeva majandustulemustega 2014. aastal?

Äripäev ootab sel aastal eriti kiiret kasvu konverentsiäris.  Foto: Eiko Kink

Möödunud aasta oli Äripäevale viies järjestikune kasvuaasta. Käibemootorid olid konverentside äri kiire kasv ja reklaami müük, kus Äripäeval õnnestus taas võita turuosa.

Eelmist aastat Äripäevas iseloomustavad ka mahukad investeeringud digivaldkonda. Need jätkuvad ka sel aastal – eesmärk on viia kõik Äripäeva tooted uuele digiplatvormile.

25. sünnipäeva tähistanud Äripäeva eelmise aasta käive oli 12,87 miljonit eurot, mida oli 9,9% rohkem kui aasta varem. EBITA kasum tõusis aastaga 14% ja ulatus 1,33 miljoni euroni.

Keeruliselt alanud reklaamiäri kogus aasta teisel poolel hoogu ja andis kokkuvõttes Äripäevale 4,11 miljoni eurose käibe ehk 9,8% rohkem kui aasta varem. Tulu kasv ületas Eesti reklaamturu aastast kasvukiirust täpselt kaks korda. Äripäeva veebireklaam kasvas 3,4%, paberreklaami käive aga koguni 12,2% enam kui aasta varem. Paberreklaamiturg tervikuna aga Eestis möödunud aastal langes ja seda juba kolmandat aastat järjest.

Võrreldes konkurentidega oli Äripäeva trump ajakirjade üksus, mis teenis eelmisel aastal reklaamiraha peaaegu kaks korda rohkem kui aasta varem. Tugevad tulemused tegid nii Imeline Teadus kui ka Imeline Ajalugu. Suure panuse andis ka naisteajakiri Sensa.

Ajakirjad meelitavad tellijaid

Tellijatelt teenis Äripäev mullu 5,57 miljonit eurot (+7,5% rohkem kui aasta eest). Sarnaselt reklaamiga andis suurima panuse kasvu ajakirjade üksus. Paberlehe tellijate hoidmine oli suur väljakutse. Kokkuvõttes suutis ettevõte aga nii Äripäeva kui ka Delovõje Vedomosti tellijatelt teenida sama suurt tulu kui aasta varem.

Äripäeva käsiraamatute üksuse käive oli 1,33 miljonit ehk 5% enam kui aasta tagasi. Äriajakirjad ja infolehed lisasid sellele veel 0,38 miljonit (+17%).

Septembris ostis Äripäev konkurendi Pärnu Konverentsid. Ost lisab Äripäeva konverentsikäibele juba sel aastal 0,5–0,6 miljonit eurot. Esimene Pärnu Konverentsid kaubamärgi all korraldatud konverents toimus Äripäeval möödunud aasta novembris, mil korraldati Koolituskonverents. Sellele järgnesid Tarneahelakonverents ja Finantskonverents. Mais toimub Pärnu Juhtimiskonverents, kus oma kogemusi tuleb jagama pikaaegne Nokia tegevjuht Jorma Ollila.

Möödunud aastal teenis Äripäev konverentsiäriga käivet 1,38 miljonit eurot ehk 14% enam kui aasta eest. Ajaloo parima tulemuse tegi möödunud aasta septembris ligi 500 osalejat võõrustanud Äriplaan. Lisaks tegi käibe ja külastajate arvu poolest ajalugu turunduskonverents “Password”.

2015. aastal on pinnas konverentsiäri kiireks kasvuks Äripäevas väga hea, kuna peale Pärnu Konverentside kaubamärgi sai jaanuaris meie portfell täiendust Sensei OÜga. Nii lisandus meile Eesti tuntumate logistikaürituste portfell.

Raamatuäri kasvab suure hooga

Kiiret 20% käibekasvu näitas möödunud aastal Äripäeva raamatuklubi. Aastaga kasvas Äripäeva kirjastatud raamatute arv 26-lt 37-le ning käive ulatus 0,68 miljoni euroni. Kui eelmisel aasta jõudis üksus nullkasumisse, siis sel aastal on eesmärgiks kasumlikkuse kasvatamine.

Äripäeva Akadeemia korraldas aastaga 146 koolitust ning jõudis 0,47 miljoni eurose käibeni (+13%). Sarnaselt konverentsi- äriga näeme ka koolitusäris potentsiaali kiireks kasvuks.

Meditsiiniuudiste üksus kasvatas eelmisel aastal käivet ligi poole miljoni euroni (+4%) ning jätkas edukalt ja väga kasumlikult ajalehtede Meditsiiniuudised, Terviseuudised ja arstide erialaajakirja Meditsiin Fookuses väljaandmist.

Hetkel kuum