Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis juhtus Äripäeva majandustulemustega 2014. aastal?

    Äripäev ootab sel aastal eriti kiiret kasvu konverentsiäris.Foto: Eiko Kink

    Möödunud aasta oli Äripäevale viies järjestikune kasvuaasta. Käibemootorid olid konverentside äri kiire kasv ja reklaami müük, kus Äripäeval õnnestus taas võita turuosa.

    Eelmist aastat Äripäevas iseloomustavad ka mahukad investeeringud digivaldkonda. Need jätkuvad ka sel aastal – eesmärk on viia kõik Äripäeva tooted uuele digiplatvormile.
    25. sünnipäeva tähistanud Äripäeva eelmise aasta käive oli 12,87 miljonit eurot, mida oli 9,9% rohkem kui aasta varem. EBITA kasum tõusis aastaga 14% ja ulatus 1,33 miljoni euroni.
    Keeruliselt alanud reklaamiäri kogus aasta teisel poolel hoogu ja andis kokkuvõttes Äripäevale 4,11 miljoni eurose käibe ehk 9,8% rohkem kui aasta varem. Tulu kasv ületas Eesti reklaamturu aastast kasvukiirust täpselt kaks korda. Äripäeva veebireklaam kasvas 3,4%, paberreklaami käive aga koguni 12,2% enam kui aasta varem. Paberreklaamiturg tervikuna aga Eestis möödunud aastal langes ja seda juba kolmandat aastat järjest.
    Võrreldes konkurentidega oli Äripäeva trump ajakirjade üksus, mis teenis eelmisel aastal reklaamiraha peaaegu kaks korda rohkem kui aasta varem. Tugevad tulemused tegid nii Imeline Teadus kui ka Imeline Ajalugu. Suure panuse andis ka naisteajakiri Sensa.
    Ajakirjad meelitavad tellijaid
    Tellijatelt teenis Äripäev mullu 5,57 miljonit eurot (+7,5% rohkem kui aasta eest). Sarnaselt reklaamiga andis suurima panuse kasvu ajakirjade üksus. Paberlehe tellijate hoidmine oli suur väljakutse. Kokkuvõttes suutis ettevõte aga nii Äripäeva kui ka Delovõje Vedomosti tellijatelt teenida sama suurt tulu kui aasta varem.
    Äripäeva käsiraamatute üksuse käive oli 1,33 miljonit ehk 5% enam kui aasta tagasi. Äriajakirjad ja infolehed lisasid sellele veel 0,38 miljonit (+17%).
    Septembris ostis Äripäev konkurendi Pärnu Konverentsid. Ost lisab Äripäeva konverentsikäibele juba sel aastal 0,5–0,6 miljonit eurot. Esimene Pärnu Konverentsid kaubamärgi all korraldatud konverents toimus Äripäeval möödunud aasta novembris, mil korraldati Koolituskonverents. Sellele järgnesid Tarneahelakonverents ja Finantskonverents. Mais toimub Pärnu Juhtimiskonverents, kus oma kogemusi tuleb jagama pikaaegne Nokia tegevjuht Jorma Ollila.
    Möödunud aastal teenis Äripäev konverentsiäriga käivet 1,38 miljonit eurot ehk 14% enam kui aasta eest. Ajaloo parima tulemuse tegi möödunud aasta septembris ligi 500 osalejat võõrustanud Äriplaan. Lisaks tegi käibe ja külastajate arvu poolest ajalugu turunduskonverents “Password”.
    2015. aastal on pinnas konverentsiäri kiireks kasvuks Äripäevas väga hea, kuna peale Pärnu Konverentside kaubamärgi sai jaanuaris meie portfell täiendust Sensei OÜga. Nii lisandus meile Eesti tuntumate logistikaürituste portfell.
    Raamatuäri kasvab suure hooga
    Kiiret 20% käibekasvu näitas möödunud aastal Äripäeva raamatuklubi. Aastaga kasvas Äripäeva kirjastatud raamatute arv 26-lt 37-le ning käive ulatus 0,68 miljoni euroni. Kui eelmisel aasta jõudis üksus nullkasumisse, siis sel aastal on eesmärgiks kasumlikkuse kasvatamine.
    Äripäeva Akadeemia korraldas aastaga 146 koolitust ning jõudis 0,47 miljoni eurose käibeni (+13%). Sarnaselt konverentsi- äriga näeme ka koolitusäris potentsiaali kiireks kasvuks.
    Meditsiiniuudiste üksus kasvatas eelmisel aastal käivet ligi poole miljoni euroni (+4%) ning jätkas edukalt ja väga kasumlikult ajalehtede Meditsiiniuudised, Terviseuudised ja arstide erialaajakirja Meditsiin Fookuses väljaandmist.
  • Hetkel kuum
Mait Palts: Eesti pealinn hakaku ettevõtjatega ühte jalga käima
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
EfTENi uus fond suurendas kasumit kolmekordselt
Aasta esimeses kvartalis kasvas EfTEN United Property Fundi puhaskasum möödunud aasta esimese kvartali 34 000 eurolt peaaegu 100 000 eurole.
Aasta esimeses kvartalis kasvas EfTEN United Property Fundi puhaskasum möödunud aasta esimese kvartali 34 000 eurolt peaaegu 100 000 eurole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Paisu taga 25 miljonit: Infortari tippjuhte ootab sügisel rahasadu Bolti töötajatel soolas veelgi rohkem
Eelmisel aastal börsile läinud Infortari tippjuhid ja võtmetöötajad saavad hakata sügisel optsioone aktsiateks vahetama – torus on 25 miljoni euro väärtuses aktsiaid.
Eelmisel aastal börsile läinud Infortari tippjuhid ja võtmetöötajad saavad hakata sügisel optsioone aktsiateks vahetama – torus on 25 miljoni euro väärtuses aktsiaid.