Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Michalil üllatav osalus bussifirmas

    Kristen Michalil on üllatav osalus bussifirmasFoto: Raul Mee, Äripäev

    Värsketest majandushuvide deklaratsioonidest selgub, et majandus- ja taristuminister Kristen Michalil on 24 ASi Hansa Bussiliinid aktsiat. Ettevõte osaleb aktiivselt avaliku liiniveo hangetel ja bussivedude reguleerimine on Michali haldusalas.

    Hansa Bussiliinid on omal ajal erastatud Viljandi ATP järeltulija ning ministri aktsiad pärinevadki erastamise ajast. Ettevõtte suuraktsionäri Hansabuss ASi juhatuse liige Neeme Tammis oli üllatunud, et neil on kaasaktsionäriks minister. "Olen teadlik, et ca 2,8 protsenti aktsiaid on ca 15-17 väikeaktsionäri käes, aga pole kunagi huvi tundnud, kes nad on," sõnas ta.
    Info täpsustamise järel lisas Tammis, et kõigi aktsionäridega on alati vastavalt seadusele suheldud ja neid üldkoosolekule kutsutud, kuid ainult mõni aktsionär annab aeg-ajalt tagasisidet. Enamik tähitud kirjadest tuleb tagasi.  
    Puhkuse ajast reservohvitseride kursusel viibiv Michalil vastas küsimustele kirjalikult.
    Teie majandushuvidest selgub, et omate 24 ASi Hansa Bussiliinid aktsiat. Mis asjaoludel Te need omandasite?
    Täpset soetusaastat ei mäleta, küllap on need omandatud siis, kui kehtisid erastamisväärtpaberid või umbes sellest ajastust. Siis oli ettevõttel teine nimigi. Saan täpset aega kontrollida, kui olen õppelt tagasi.
    Kas olete osalenud aktsionäride üldkoosolekutel? Kui palju ning kas olete saanud ettevõttest dividende?
    Koosolekutel ei ole osalenud, dividende ei tea. Arvan, et makstud pole, kuid pean kontrollima, saan ka seda teha arvutist, kui olen Tallinnas tagasi.
    Kas minister, kes kureerib bussiveoliiklust, peaks/võiks ühe turuosalise aktsiatest loobuda?
    24 aktsia oletatavalt väike väärtus, mõnikümmend või -sada eurot, nostalgia ja puuduv turukauplemine on valdavalt põhjus, miks need mul veel on säilinud. Muidu oleks juba ammu müüdud, soov mul selleks on tegelikult pikemalt. On üsna välistatud, et antud või ka teised aktsiad võiksid ühtegi minu tööalast otsust muuta, kuid selliste küsimuste küsimiseks majanduslike huvide avalikustamine ongi ju mõeldud. Olin ka ise uue elektrooniliselt huvide avalikustamise idee loojate hulgas ning arvestan, et eks ministrina tulevikus investeeringuid tehes tule oma otsuste piire silmas pidada.
    Samamoodi pean väärtuslikuks, et otsustajad panustavad ka majandusse, näiteks oma sääste investeerides Eesti ettevõtlusse, seal hulgas näiteks Tallinna börsil kaubeldavat ostes. Nii on huvi maksu- ja majanduskeskkonna headuse vastu ka oma panusega tagatud ja tagasiside majanduse käekäigust reaalne. Eks seal vahel tekib ka küsimusi seostest, kuid arukalt käitudes on huvide konflikt küllap välditav.
    Töökoormuse tõttu on mul oma säästude paigutamisel vähem aega, kui sooviks, kuid eelistan võimalusel Eesti või eestlastega seotud projekte - keskkond on läbipaistvam ja isegi pinnapealsete teadmiste puhul loodetav tunnetus parem.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.