Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööandja ja tööotsija soovides endiselt suur lõhe

    Karjäärinõustaja Tiina Saar-Veelmaa. Foto: Eiko Kink

    Selles, mida inimesed tegelikult oma tööelult ootavad ja mida ettevõtted on valmis pakkuma, valitseb endiselt veel suur lõhe, ütles kauaaegne karjäärinõustaja Tiina Saar-Veelmaa.

    Kui rääkida töökuulutustest, siis alustuseks tuleks tööandjatel loobuda mõningatest väljenditest. "Konkurentsivõimeline palk, toredad töökaaslased ja hea töökeskkond ei anna mingit infot," tõi Saar-Veelmaa näiteks. "Lisaks tuleks kantseliit vahetada inimliku keelekasutuse vastu."
    "Samuti peaks värbamine ise olema kordades interaktiivsem ja kaasavam, kui seda pakub portaalis või lehesabas ilmuv kuulutus, alustades kontoriturismist, lõpetades oma erialal loengute pakkumisega, infopäevadega, teadliku tööandja brändinguga," pakkus Saar-Veelmaa välja. 
    Tööandja turunduse agentuuri Brandem ja Palgainfo Agentuuri koostöös hiljuti läbi viidud Eesti suurima tööturu- ja palgauuringu tulemustest selgus, et kõige sagedasemad põhjused, miks inimesed jätavad töökohale kandideerimata, on negatiivne kogemus kliendina (72%), igav tööülesannete kirjeldus (69%) ja see, kui ettevõtte juht on jätnud endast avalikkuses halva mulje (68%).
    Saar-Veelmaa kinnitas, et tuginedes enda kogemusele karjäärinõustaja ja tööõnneuurijana on uuringust välja tulnud põhjused üsna levinud. "Eesti tööturg on väike ja kui tööandja teadlikult ei tegele oma maine kujundamise ja hoidmisega, mõjutab see ka seda, kas parimad tahavad tema juurde tööle minna või mitte," märkis ta.
    "Näitena võib tuua, et väga vähesed jaeketid reklaamivad töökuulutusi ka oma müüdavate toodete, teenuste peal, ja et vähe kasutatakse teeninduskeskkonda värbamiskeskkonnana, kui mannetu A4 kirjaga "Tule meile tööle!" välja arvata," lausus ta. 
    Mõni aeg tagasi oli Saar-Veelmaa sõnul Prismal kassalintidel kiri: "Tule meile tööle, saame selle kassa ka käima!" "See on samm lähemale klientide hulgast värbamisele. Aga mitte ainult see, ka kliendikogemus loeb. Kas näen läbimõeldust tegevustes, kvaliteeti kõiges ja rahulolust pakatavaid teenindajaid," nimetas ta. 
    Negatiivsed kommentaarid võivad mõjutada küll kandidaatide valvsust, kuid kuna konfliktid on alati kahepoolsed, siis karjäärinõustaja hinnangul need nii väga ei mõjuta. "Juhi ebapädev käitumine, mis meedias kajastatud, võib olla mõjutegur, võib ka mitte, oleneb, kui edukas on organisatsioon tervikuna," leidis Saar-Veelmaa.
    Igavad töökuulutused on tema sõnul seevastu probleemiks pikka aega. "2000ndate alguses, kui tegutsesin turundusjuhina Eesti suurimas töövahendusportaalis, siis oli tavapärane, et ettevõtted tegid oma töökuulutusi copy-paste meetodil teiste kuulutuste pealt. Täna, kolmteist aastat hiljem tundub, et suur osa kasutab ikka veel sama meetodit," ütles ta.
    Leidub ka muidugi väga lahedaid, eristuvaid kuulutusi, kuid need on pigem erandid. "Alati ei pruugi ka superkujundusega, turunduslikult perfektne kuulutus töötada, kui töökeskkond ja töö ise ei vasta sellele, mida lubatakse," rõhutas ta.
    "Tööotsijad tahavad lugu, narratiivi, mis kuulutusest välja paistaks. Eriti Y-generatsioon vajab rohkem mängulisust, vastust küsimusele, kuidas ma seal töökohas maailma paremaks muudan. Kuidas see töökoht tööturul minu konkurentsivõimet kasvatab ja kas see arvestab ka minu elustiiliga," leidis Saar-Veelma.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.