Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LHV aktsionärid: kes realiseerib kasumi, kes soovib juurde osta

    Mööblitootja Bellus Furnitur juht Rolf Relander näeb LHV aktsial veel palju kasvupotensiaali.Foto: Raul Mee

    LHV aktsiatega viimasel ajal kaubelnud investorid ning aktsionärid seisavad kindlameelselt LHV juhtide taga.

    Investor ning kaupleja Lauri Meidla on viimase paari kuu jooksul oma osalust LHVs suurendanud ligikaudu 22 000 aktsia võrra. Meidla kommenteeris enda ostu järgnevalt: „Mul on LHVga seoses ainult üks suur probleem – tahaks rohkem aktsiaid, aga praegu ei saa. Elus saab tegelikult teha väga vähe suuri ja kontsentreeritud investeeringuid. LHV on üks neist, sest ma usun, et nende võtmetöötajad oma kiindumuse ja põhimõtetega on Tallinna börsi parimad. Tõsiseid, ehk isegi printsipiaalseid, investeeringuid ei saa ainult P/B (leitakse jooksva aktsia hinna jagamisel raamatupidamisliku väärtusega aktsia kohta – toim) või P/E (aktsia hinna ja kasumi suhe – toim) numbrite järgi teha, sa pead tundma ettevõtte hinge.“
    Audiitor ning pankrotihaldur Jaak Annus, kes on LHV aktsiaid omanud juba pikka aega ning kes pärast IPOt on neid ca 24 000 juurde ostnud, ütles, et tema arvates on LHVs väga usaldusväärse taustaga juhid, talle meeldiv avalik juhtimissüsteem ning mõistetavad otsused. „Tunnen LHV juhtivisikuid juba Hansapanga ajast ning usaldusväärsus ongi olnud huvi aluseks. Ka siis, kui LHV pank miinustes oli,“ selgitas Annus. Tulevikku silmas pidades ütles ta, et pole kindlasti huvitatud aktsiate müügist. Aktsia mõistliku hinna ning vabade vahendite korral nende juurdeostmist ta igal juhul ei välistanud.
    Ettevõtet kiidab ka umbkaudu 13 000 LHV aktsiat müünud mööblitootja Bellus Furnitur juht Rolf Relander. „Tegu on väga hästi juhitud finantsettevõttega, millel on veel palju kasvupotensiaali,“ sõnas ta. Müügi põhjenduseks viitas Relander enda investeerimisfirmale Caplia Invest OÜ. Nimelt ei jälgi ta portfelli üksikuid tehinguid igapäevaselt. „Kui LHV aktsiat on müüdud, siis seda seetõttu, et seda ei ole vaadatud kui üksikut ettevõtet, vaid on silmas peetud portfelli hajutatust,“ selgitas ta.
    AE Projekti Insener OÜ tegevjuht Alger Ers müüs terve oma osaluse, tuues põhjuseks, et aktsia IPO-järgne käekäik oli piisavalt hea mõningase kasumi realiseerimiseks. „LHV võlakirjade omanik olen jätkuvalt edasi ja neid ma müüa ei kavatse,“ sõnas Ers. Ta lisas aga, et kui avanevad soodsamad ostuvõimalused, kaalub ta hea meelega uuesti LHV aktsiate omandamist.
    Swedbank: LHV aktsia tuli, et jääda
    Swedibanki maakler Temis Kaas sõnas, et LHV aktsiatega kauplemine oli avanädalal väga aktiivne ning ka hinnaliikumised olid märkimisväärsed – esimesel nädalal tehti LHV aktsiatega peaaegu tuhat tehingut. Pärast avanädalat on tehingute arv küll mõnevõrra vähenenud, kuid Kaas arvas, et LHV aktsia jääb nii tehingute arvu kui ka käibe poolest Tallina börsi esiviisikusse ka edaspidi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.