Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Omniva astub gigantide mängumaale

    Omniva sidusettevõte Post11 astub pikki samme nii ida- kui läänekaarel. Käpp on pandud Hiina e-kaubanduse 760miljardilise käibega meepotti. Vanas maailmas on Omniva lisaks Suurbritanniale kanda kinnitamas ka Saksamaal.

    Koostöös Hiina kuller- ja kaubandushiiu S.F. Expressiga sündinud Post11 teele pandud saadetiste arv on aastaga viiekordistunud. Algselt 500 ruutmeetrilt on kolitud 2600 peale. „Ka siin hakkab kitsaks jääma,“ tõdes Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas. „Aastas tehakse kümme miljonit saadetist. Iga nädal lendab kolm tšarterlendu Tallinna lennujaamast Hiina. Vastu tuleb vähemalt üks, kui mitte kaks lennukit päevas,“ kirjeldas ta veomahte.
    E-kaubanduse tormiline areng
    Viimased neli aastat on globaalne turg kasvanud keskmiselt veerandi võrra aastas. 2015 ostles veebis 1,4 miljardit klienti ning sektori käive ulatus 2,27 triljoni dollarini. „Tahame ka kaubavoogudest osa saada,“ selgitas Kärmas, miks otsustati nö toiduahelas kõrgemale trügida ja mitte leppida last mile (viimane miil – toim) kulleri rolliga Baltimaades.
    Uue ettevõtte ärist enamuse moodustabki Hiina e-poodidest tellitud kaupade edastamine teistesse riikidesse. Peamisteks sihtturgudeks on lähiregioon – Balti, Skandinaavia ja Ida-Euroopa riigid, lisaks Venemaa. Kärmase sõnul on neil aga suured ambitsioonid astuda mängu ka teises suunas. „Plaan on hakata korraldama otselende Hiinast Saksamaale ja vastupidi – tahame teenindada Lääne-Euroopat ja viia Saksa kaupa ka Hiina,“ selgitas ta, lisades, et järgmisel aastal tahavad nad jala maha panna ka teispool Atlandi ookeani. „Kokku oleme sel aastal pakke viinud 82 riiki,“ iseloomustas Kärmas äri ulatust.
    1+1=11
    Koostööni 400 000 töötaja ning 7 miljardi suuruse aastakäibega S.F. Expressiga jõuti Kärmase sõnul tänu ühistele huvidele. „Nad olid üks meie kliente. Meie tahtsime laieneda Hiina, nemad tahtsid tulla Euroopa turule,“ selgitas ta ühisoperatsiooni telgitaguseid.
    Post11 nimi sündis Kärmase sõnul läbirääkimiste käigus. „Ütlesin, et kui kaks edukat ettevõtet panevad leivad ühte kappi, peab kokku tulema vähemalt kolm. „Ei,“ ütlesid hiinlased, „peab tulema üks ja üks, ehk üksteist,“ rääkis ta.
    Koostöö E-kaubandushiiu S.F. Ekspressiga on hoos ning peagi valmib Suurbritannia esinduse kõrvale ka teine Saksamaal.
    Post11 lähieesmärkidest rääkides Kärmas väga detailseks ei lähe. „Kui päris ausalt ütlen, siis jah, meil on mingisugune nägemus olemas. Kindlasti räägime kümnetest, võib-olla saja miljoni eurosest käibest,“ sõnas ta. „Kuid tegu on äriga, kus väga palju plaane ei ole mõtet teha – see areneb niivõrd kiiresti ning turg on meeletult suur,“ toonitas ta.
    Kärmase sõnul on Post11 üldiseks suhtumiseks laieneda ja areneda ilma liigseid riske võtmata. „Küll see käive ja kasum ka järele tulevad.“
    Hiina äri eripärad
    Ida suunal tegutsevad ettevõtjad räägivad tihti, et Hiina ärikultuur on väga teistsugune ja harjumatu. Kärmas on selle sentimendiga nõus, kuid lisab, et see on teistsugune heas mõttes ning seda tuleb aktsepteerida. Väga oluline on Kärmase sõnul olla n-ö kohapeal. „Hiinlastele on tähtis isiklik suhtlus. Neile meeldib palju läbi rääkida, nii omavahel kui partneritega,“ sõnas ta.
    Kui jõutakse kokkuleppeni, eeldavad hiinlased Kärmase sõnul väga kiiret tegutsemist. „Eestis me võib-olla arvame, et oleme kiired tegema ja otsustama, kuid Hiinalt on meil kiiruses veel õppida,“ arvas Kärmas.
    Kolmandaks tõi Kärmas välja, et kui käed löödud, on tingimustest taganeda väga raske. „Näiteks kui tarneajad venivad ning ütled, et katsuks lahendust leida, siis kompromisse väga teha ei taheta,“ selgitas ta. „Pigem tuleb alguses rohkem rääkida ning siis sõlmida kokkulepe. Kui see on tehtud, tuleb minna,“ möönis Kärmas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.