"Brändid loodavad sotsiaalmeedias tõelist armastust leida. Kahjuks saab raha eest vaid prostituudi. Money can’t buy love," kirjutab Hando Sinisalu Best Marketingis.
- Rahaga armastust ei osta. Foto: PantherMedia/Scanpix
Brändidele on sotsiaalmeedias tegutsemine osutunud suureks pettumuseks. 2016 lõpus on Sinisalu sõnul aeg seda endale tunnistada. Facebooki vaimustuse kõrghetkedel rääkisid turundusgurud, et lõpus ometi saavad brändid oma tarbijatega suhtlema, dialoogi pidama hakata. Ja et sotsiaalmeedia pole selline ühepoolne massimeedia kanal nagu TV või raadio, vaid midagi enamat – suhtluskanal.
Nüüd on brändide Facebooki postituste keskmine orgaaniline levi (organic reach) 2%-5%. Isegi selleks, et oma lehekülje fännideni jõuda, tuleb maksta.
Ja tegelikult ei taha tarbijad brändidega suhelda. Vaatasin kümneid ja kümneid erinevate brändide Facebooki seinu ja pilt, mis sealt avaneb, on naljakas. Et mitte öelda kurb.
Vaata
Best Marketingist näiteid, kuidas bränd üritab vestlust alustada, vastutasuks sõim ja vihakõne.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.