• OMX Baltic0,11%270,32
  • OMX Riga0,18%869,23
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,89
  • OMX Vilnius0,12%1 056,27
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,31%8 327,51
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,05
  • OMX Baltic0,11%270,32
  • OMX Riga0,18%869,23
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,89
  • OMX Vilnius0,12%1 056,27
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,31%8 327,51
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,05
  • 22.12.16, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirma juht: maks annab suure löögi

"Tegu on otsese kuluga ja suure tõenäosusega maksab selle kinni tarbija," kommenteeris valitsuse veokimaksumõtet EST-Trans Kaubaveod AS tegevjuht Reio Engman.
Raskeveokeid ootab teemaks.
  • Raskeveokeid ootab teemaks. Foto: Raul Mee
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu üle 12 tonnistele veokitele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot.
Engmani sõnul pole ükski hinnatõus rõõmustav teade. Näiteks EST-Transile tähendaks Engmani sõnul uus maks ca 1000-1200 eurost päevakulu ja 70 000-130 000 eurost aastatasu.
Üle 12tonniste veokitega transpordivedusid pakkuvate ettevõtete vahel uus maks kellegile konkurentsieelist Engmani sõnul ei anna. Küll aga leidis ta, et maks võib nõrgemad ettevõtted turult minema tõugata.
Konkurentsieelis tekib tema hinnangul väiksematele, alla 12tonniste veokitega kaupa vedavatele ettevõtetele. "Üritatakse sõita väiksemate autodega, kellel teemaksu ei ole. See on selge, et mingi kaubavedu liigub sinna ära," leidis Engman.
EST-Transi sõnul neil aga alla 12-tonniseid veokeid ei ole. "Meie saame kindlasti maksu tõttu väga suure löögi," arvas Engman. "Neile, kes veavad 10tonniste autodega, nende jaoks ei muutu suurt midagi," leidis ta. Veoautode mass algab Engmani sõnul isegi kaheksast tonnist või isegi altpoolt.

Seotud lood

Uudised
  • 13.09.17, 13:30
Veofirma: kvalifitseeritud tööjõust on puudus
Veofirma Alpter Grupi käive ja kasum kukkusid, sest veohinnad on langenud ja kvalifitseeritud tööjõust on puudus.
Uudised
  • 04.04.17, 14:47
Eesti kehtestab veokite teekasutustasu
Riigikogu võttis täna menetlusse liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu, mis näeb ette kehtestada veoauto teekasutustasu.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 22:00
Investeerimisideed Freedom24 analüütikutelt: Alahinnatud aktsia tel on tõusupotentsiaali kuni 45%
USA NYSE ja Nasdaq börsid el kaubeldakse tuhande te aktsia tega, mistõttu kõige atraktiivsemate investeerimisvõimaluste leidmine võib olla keeruline. Freedom24 analüütikud on põhjalikult turgu analüüsinud ja valinud välja kuus silmapaistvat ettevõtet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele