"Tegu on otsese kuluga ja suure tõenäosusega maksab selle kinni tarbija," kommenteeris valitsuse veokimaksumõtet EST-Trans Kaubaveod AS tegevjuht Reio Engman.
- Raskeveokeid ootab teemaks. Foto: Raul Mee
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu üle 12 tonnistele veokitele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot.
Engmani sõnul pole ükski hinnatõus rõõmustav teade. Näiteks EST-Transile tähendaks Engmani sõnul uus maks ca 1000-1200 eurost päevakulu ja 70 000-130 000 eurost aastatasu.
Üle 12tonniste veokitega transpordivedusid pakkuvate ettevõtete vahel uus maks kellegile konkurentsieelist Engmani sõnul ei anna. Küll aga leidis ta, et maks võib nõrgemad ettevõtted turult minema tõugata.
Konkurentsieelis tekib tema hinnangul väiksematele, alla 12tonniste veokitega kaupa vedavatele ettevõtetele. "Üritatakse sõita väiksemate autodega, kellel teemaksu ei ole. See on selge, et mingi kaubavedu liigub sinna ära," leidis Engman.
EST-Transi sõnul neil aga alla 12-tonniseid veokeid ei ole. "Meie saame kindlasti maksu tõttu väga suure löögi," arvas Engman. "Neile, kes veavad 10tonniste autodega, nende jaoks ei muutu suurt midagi," leidis ta. Veoautode mass algab Engmani sõnul isegi kaheksast tonnist või isegi altpoolt.
Seotud lood
Veofirma Alpter Grupi käive ja kasum kukkusid, sest veohinnad on langenud ja kvalifitseeritud tööjõust on puudus.
Riigikogu võttis täna menetlusse liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu, mis näeb ette kehtestada veoauto teekasutustasu.
USA NYSE ja Nasdaq börsid el kaubeldakse tuhande te aktsia tega, mistõttu kõige atraktiivsemate investeerimisvõimaluste leidmine võib olla keeruline.
Freedom24 analüütikud on põhjalikult turgu analüüsinud ja valinud välja kuus silmapaistvat ettevõtet.