• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.12.16, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirma juht: maks annab suure löögi

"Tegu on otsese kuluga ja suure tõenäosusega maksab selle kinni tarbija," kommenteeris valitsuse veokimaksumõtet EST-Trans Kaubaveod AS tegevjuht Reio Engman.
Raskeveokeid ootab teemaks.
  • Raskeveokeid ootab teemaks.
  • Foto: Raul Mee
Valitsus kavandab 2018. aastaks teekasutusmaksu üle 12 tonnistele veokitele, mille päevamäär oleks esialgse plaani järgi 10–12 eurot ja aastatasu 700–1300 eurot.
Engmani sõnul pole ükski hinnatõus rõõmustav teade. Näiteks EST-Transile tähendaks Engmani sõnul uus maks ca 1000-1200 eurost päevakulu ja 70 000-130 000 eurost aastatasu.
Üle 12tonniste veokitega transpordivedusid pakkuvate ettevõtete vahel uus maks kellegile konkurentsieelist Engmani sõnul ei anna. Küll aga leidis ta, et maks võib nõrgemad ettevõtted turult minema tõugata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurentsieelis tekib tema hinnangul väiksematele, alla 12tonniste veokitega kaupa vedavatele ettevõtetele. "Üritatakse sõita väiksemate autodega, kellel teemaksu ei ole. See on selge, et mingi kaubavedu liigub sinna ära," leidis Engman.
EST-Transi sõnul neil aga alla 12-tonniseid veokeid ei ole. "Meie saame kindlasti maksu tõttu väga suure löögi," arvas Engman. "Neile, kes veavad 10tonniste autodega, nende jaoks ei muutu suurt midagi," leidis ta. Veoautode mass algab Engmani sõnul isegi kaheksast tonnist või isegi altpoolt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele