Äripäev • 20 veebruar 2017

Jäämurdja Botnica siirdub Soome lahele

Homme suundub jäämurdja Botnica Soome lahele.  Foto: Eesti Veeteede Amet

Veeteede amet teatas, et homme algab jäämurre lisaks Pärnu lahele ka Soome lahel Sillamäe sadama piirkonnas. Põhjuseks on tugevad ja osaliselt rüsistunud jääväljad, mis raskendavad laevade liikumist piirkonnas.

Jäämurdeteenust osutab riik laevadele jäämurdjaga Botnica. Viimati toimus jää murdmine Soome lahel Eesti vetes 2013. aasta talvel, märkis veeteede amet pressiteates.

Aastatel 2012 kuni 2022 osutab talvisel navigatsioonihooajal nelja kuu vältel Soome lahel jäämurdeteenust ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele TS Shipping kuuluv laev Botnica, mille eest maksab riik aastas 4,7 miljonit eurot. Summa sees on nelja kuu prahiraha ja valmisolekutasu. Nüüd, kui Botnica jääd murdma sõidab, lisandub summale kütusekulu, mis on suurte jäämurdjate puhul keskmiselt 30 000 liitrit ööpäevas, selgitas amet. Selle aasta riigieelarves on jäämurdeteenuseks planeeritud 5,676 miljonit eurot.

Teine jäämurdja, riigile kuuluv Tarmo, jääb ootele Hundipea sadamasse ja on valmis vajadusel välja sõitma, Pärnu lahel aga tegutseb juba 10. jaanuarist riigi jäämurdja EVA-316, lisab veeteede amet.

Hetkel kuum